Artykuł sponsorowany

Jak skutecznie wypromować nieruchomość na sprzedaż?

Jak skutecznie wypromować nieruchomość na sprzedaż?

Obrót nieruchomościami to bardzo złożona dziedzina. Indywidualna sprzedaż mieszkania czy domu to niekiedy wielomiesięczne oczekiwanie na nabywcę. Czas na rynku nieruchomościowym to pieniądz. Im szybsza sprzedaż, tym lepiej. Nic dziwnego, że dzisiaj przy chęci sprzedaży nieruchomości poszukiwane są skuteczne metody promocyjne. Je stosują biura nieruchomości.

Dlaczego warto współpracować z biurem nieruchomości?

Biuro nieruchomości to przede wszystkim zespół specjalistów, którzy nie tylko doskonale znają lokalne rynki nieruchomości pierwotnych oraz wtórnych. Są to również eksperci o szerokiej wiedzy prawnej, administracyjnej, budowlanej oraz ekonomicznej. Przy sprzedaży nieruchomości są oni w stanie skrócić czas poszukiwania nabywcy nawet o kilkadziesiąt procent. To zaś wiąże się z dużymi oszczędnościami, zarówno jeśli chodzi o zbywanie lokalu mieszkalnego, jak i całego biurowca czy hali magazynowej.

Biura nieruchomości współpracują z licznymi deweloperami, agencjami reklamowymi, portalami miejskimi i ogłoszeniowymi, a także inwestorami oraz rzeczoznawcami. Dzięki tak szerokiej sieci kontaktów uproszczone jest poszukiwanie nabywcy. Pracownicy biur dbają przy tym o najkorzystniejsze warunki umów sprzedażowych swoich klientów. Tak jest m.in. we współpracy z firmą Nieruchomości Sp. Z o.o., która działa w Legnicy.

Skuteczna promocja na przykładzie sprzedaży mieszkania

Skuteczna promocja nieruchomości przede wszystkim powinna opierać się o wspomnianą współpracę z biurem nieruchomościowym, które posiada własną wyszukiwarkę nieruchomości, a także korzysta z wielu zewnętrznych portali. To wtedy odpowiedzialność za szybkie znalezienie nabywcy spoczywa na pośredniku. Na przykładzie sprzedaży mieszkania warto przeanalizować dwa czynniki, które zwiększają zainteresowanie nieruchomością.

Przede wszystkim należy postawić na odświeżenie wnętrz. Mowa o drobnych remontach, które usuną plamy czy zarysowanie ścian. Ważne może być zainwestowanie w nowe klamki, drzwi, listwy przypodłogowe. Niekiedy istotne jest przeprowadzenie większych modernizacji: wymiana podłóg, odnowienie sufitów oraz konserwacja sieci sanitarnych oraz elektrycznych. Nic tak nie przyciąga uwagi kupujących, jak wysoki standard nieruchomości, nawet jeśli jest ona umiejscowiona w starszej kamienicy.

Oprócz odświeżenia – małego lub dużego – ważny jest także tzw. home staging. Jest to szereg metod uatrakcyjniania wyglądu mieszkania zarówno w ofercie internetowej, jak i przy wizji lokalnej potencjalnych nabywców. Techniki te polegają na odpowiednim fotografowaniu wnętrz, stawianiu na spersonalizowane dekoracje, a nawet na zapewnianiu oglądania mieszkań tylko przed południem. Przy takim świetle słonecznym każda nieruchomość wydaje się optycznie większa i ładniejsza. Tricków przy home stagingu jest zaś znacznie więcej.

Pozycjonowanie oferty w wyszukiwarkach 

Do działań home stagingu, którymi zajmie się biuro nieruchomości, zaliczyć można także tworzenie unikalnego opisu reklamowego nieruchomości wraz z zachowaniem odpowiednich słów kluczowych. Dzięki temu oferta jest dobrze wyeksponowana i pozycjonowana w Internecie. Ważne jest dobre ustawienie dla oferty filtrów wyszukiwania. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz