Jak skutecznie rzucić palenie?

Jak skutecznie rzucić palenie?

Palenie to silny nałóg. Gdy przyzwyczaiłeś się już do palenia papierosów, zaprzestanie tej czynności będzie wielkim wyzwaniem. Walka z uzależnieniem jest jednak możliwa – liczą się przede wszystkim chęci oraz silna wola. Przeczytaj, w jaki sposób najlepiej jest rzucić palenie. Dowiedz się, jak nie przytyć i jak organizm zareaguje, kiedy zdecydujesz się odstawić papierosy oraz nikotynę. 

Strony www Strony www

Lepiej rzucać palenie od razu czy stopniowo?

Musisz wiedzieć, że zależność palacza od nikotyny ma charakter fizjologiczny. Aby skutecznie rzucić palenie, najpierw trzeba podjąć ostateczną decyzję. Napisz na kartce wszystkie za i przeciw. Przygotuj się do tego odpowiednio. Nawadniaj się, odpoczywaj i przebywaj na świeżym powietrzu. Powiadom o swojej decyzji wszystkich znajomych – będzie to świetna motywacja do przestrzegania postanowienia.

Świetną metodą jest rzucenie palenie od razu. Nie pozwól sobie na podpalanie. Ustępstwa nie prowadzą do sukcesów. Dobrym pomysłem jest również skorzystanie ze wsparcia profesjonalistów. Wybierz się do poradni psychologicznej. Dodatkowe wsparcie na pewno Ci się przyda. Do rzucenia palenia podejdź na poważnie. Jeżeli osiągniesz swój cel, poprawi się Twoje zdrowie i jakość życia – pamiętaj o tym.

Kiedy nadchodzi kryzys?

Jak z pewnością wiesz, głód nikotynowy często daje o sobie znać. Najgorsze są pierwsze dni, ale chęć sięgnięcia po papierosa może pojawiać się nawet po kilku miesiącach. W tym okresie często zdarza się, że palacz wraca do nałogu.

Dlatego przede wszystkim postaraj się o właściwe substytuty dla tytoniu. Jeżeli przyzwyczaiłeś się, że palisz papierosa czekając na autobus, zadbaj o to, żeby mieć przy sobie paluszki lub gumę do żucia. Mięta podrażnia kubki smakowe, dzięki czemu spada chęć zapalenia papierosa.

Nikotyna pobudza wydzielanie hormonu szczęścia, czyli dopaminy. Jest przy tym mniej szkodliwa niż substancje smoliste. Dlatego można skorzystać z dostępnych na rynku plastrów oraz gum do żucia z nikotyną. Bardzo ważna jest także zmiana nawyków. Zacznij uprawiać sport. W czasie aktywności fizycznej mózg także produkuje dopaminę.

Co się dzieje z organizmem podczas rzucania palenia?

Rzucenie palenia to wiele korzyści – intensywniej odczujesz smak jedzenia, polepszy się kondycja, poprawi wygląd skóry i zębów. Odstawienie tytoniu oznacza także zwiększenie płodności.

Pierwsze efekty rzucenia palenia widoczne są bardzo szybko. Zmiany na lepsze wystąpią już po dwudziestu minutach – tętno wróci do stanu spoczynku. Po roku niepalenia ryzyko wystąpienia chorób serca zmniejszy się o połowę, a po dziesięciu latach 50% spadnie niebezpieczeństwo zachorowania na raka. Już po paru dniach oddychanie stanie się łatwiejsze i zwiększy się Twój poziom energii. Jeżeli rzucisz palenie, będziesz zdrowszym człowiekiem – zyskasz na zdrowiu i lepszym wyglądzie.

Jak nie przytyć rzucając palenie?

Rzucenie palenia łączy się ze zmianą nawyków. Częstym błędem jest sięganie po słodycze i budowanie nowych – złych przyzwyczajeń. Nie można do tego dopuścić! Lepiej postawić na zdrowe warzywne przekąski i ruch. 

Świadome i rozsądne rzucenie palenia poprawi Twój komfort życia. Jeżeli uda Ci się zachować swoją wagę, odstawiając przy tym tytoń, będziesz zadowolony z efektu. Nie będziesz chciał wrócić do nałogu. Jeżeli zamienisz papierosy na słodycze, nie będziesz czuł się dobrze. Zatem Twoja satysfakcja z rzucenia nałogu zmniejszy się, co w konsekwencji może doprowadzi do powrotu do papierosów.

Przekąski warto zastąpić płynami. Częste picie wody sprawi, że wykształcisz nowy nawyk. Woda może zadziałać tak jak przekąska. Zawsze, kiedy będziesz miał ochotę zapalić, napij się łyka wody. Dzięki temu oczyścisz także organizm i nawilżysz skórę od wewnątrz. 

Żuć palenie i zacznij żyć zdrowiej! Przekonaj się, jakie nawyki warto wprowadzić w życie

Opracowanie:
Paulina
Redaktor pkt.pl
Oceń artykuł (10)
3.5
Komentarze
Dodaj komentarz