Materiał Partnera

Jak rozpoznać, że głowica samochodu wymaga regeneracji?

Jak rozpoznać, że głowica samochodu wymaga regeneracji?

Silnik napędza samochód, ale by sam mógł działać, potrzebuje głowicy silnika, która zawiaduje jego pracą. Głowica to ważny element silnika, należy też do tych bardzo złożonych, dlatego jej awaria to poważy kłopot. Jest też jednym z najdroższych elementów silnika samochodowego. Dlatego należy o nią dbać, przestrzegając kilku prostych zasad, a ponadto przeprowadzać od czasu do czasu regenerację po drobniejszych usterkach, aby się nie skumulowały.

Głowica silnika – ile może nastręczać trudności!

Głowica silnika spalinowego to element, który zwykle wykonany jest z aluminium lub żeliwa. Do zadań głowicy, oprócz szczelnego zamknięcia komory spalania należy: utrzymanie w niej odpowiedniego ciśnienia, wtrysk mieszanki paliwowej, wyprowadzenie temperatury powstałej w wyniku pracy silnika do układu chłodzenia i inne drobniejsze zadania. To właśnie w głowicy znajdują się zawory wlotowe i wylotowe, jak również gniazda zaworowe i popychacze. Stąd kanały przewodzące prowadzą płyn chłodniczy i olej. W samej konstrukcji głowicy umieszczono wałek rozrządu i wiele czujników, jak np. termostat czy czujnik ciśnienia oleju. Jeśli którykolwiek z tych elementów, lub sama głowica, ulegnie poważniejszemu uszkodzeniu, samochód odmawia posłuszeństwa i trzeba go oddać do warsztatu. Najlepiej do firmy specjalizującej się w reperacji głowic, takiej jak Huzar Sp. J., który kompleksowo zajmie się regeneracją głowicy oraz pozostałymi naprawami. Najpowszechniej występującym problemem dotyczącym głowicy, jest zestarzenie się lub rozszczelnienie uszczelki. Ten drobny gumowy element znajduje się pomiędzy głowicą i blokiem silnika, dzięki czemu zapewnia prawidłowe ciśnienie w komorze spalania. To miejsce jednak naraża ją na wysokie obciążenia, głównie termiczne, przez co szybko się ona zużywa, starzeje i parcieje. Wtedy trzeba wymienić ją na nową, ale jest to czynność, którą winien przeprowadzić doświadczony mechanik. Wymiana uszczelki jest bowiem często przyczyną przeprowadzania bardziej kompleksowej naprawy silnika, jeśli mechanik zauważy w nim coś podejrzanego.

Duże i kosztowne naprawy głowic samochodowych?

Poważniejszą usterką głowicy jest zerwanie napędu rozrządu, gdyż wysiada wtedy synchronizacja pracy tłoków i zaworów w silniku i zaczyna dochodzić do ich zderzeń. W najlepszym przypadku samochód staje bez większych problemów, lecz znacznie częściej pracuje jeszcze chaotycznie przez kilka sekund, co kończy się powyginaniem zaworów i popychaczy, które wymagać będą wymiany na nowe. Oprócz wymiany uszkodzonych elementów, niezbędne będzie także planowanie, czyli regeneracja głowicy silnika, którą najlepiej przeprowadzić w warsztacie samochodowym wyposażonym w nowoczesny sprzęt, w którym pracują specjaliści z doświadczeniem.

Opracowanie:
Wrocław, Korfantego 36
tel. 71 339 77 27
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz