Artykuł sponsorowany

Jak rozpoznać wady lakieru samochodowego?

Jak rozpoznać wady lakieru samochodowego?

Nie ma nic złego w lakierowaniu aut – jeśli tylko zostanie ono przeprowadzone przez profesjonalistów. Odpowiednie zastosowanie lakieru renowacyjnego pozwala na przywrócenie dawnej świetności nawet bardzo starym autom, zwiększając ponadto ich odporność na korozję, której nie zapewnia już oryginalny lakier. Szkoda tylko, że bardzo często zdarzają się lakierowania pozostawiające sporo do życzenia. Na szczęście źle nałożony lakier możemy łatwo rozpoznać.

Oszczędności wrogiem rzetelności – przyczyny błędów w lakierowaniu

Błędy pojawiające się w trakcie lakierowania są zazwyczaj wywołane dwoma czynnikami: chęcią zaoszczędzenia czasu oraz pieniędzy przez warsztat lakierniczy. Lekkie zaniedbania w tym względzie teoretycznie nikomu nie szkodzą, bo problemy z lakierem mogą pojawić się dopiero za kilka lat, jednak prędzej czy później wyjdą na jaw. Innym powodem może być niedostępność odpowiednich narzędzi – takich jak komora lakiernicza – gdy warsztat przyjmie wiele zleceń lakierniczych. Kluczem do uzyskania wysokiej jakości lakieru jest powierzenie prac wyspecjalizowanym zakładom lakierniczym, takim jak ten działający przy firmie Roban Auto‐Service.

Bardzo łatwo sprawdzić, czy lakiernik dobrze wykonał swoją pracę. Błędy rozpoznamy przede wszystkim po pojawiających się na lakierze odpryskach. Najszybciej powstają one blisko klamek i na krawędziach nadwozia. Odpryski mogą powstać na skutek zignorowania konieczności demontażu klamek w trakcie lakierowania – ich zabezpieczenie pozwala na szybsze wykonanie niezbędnych prac, ale tworzy charakterystyczny „schodek” pomiędzy częścią pomalowaną a niepomalowaną. Od niego mogą zacząć się odpryski. Innym powodem ich pojawiania się jest np. dodanie zbyt dużej ilości utwardzacza do lakieru.

Popularne błędy w lakierowaniu samochodów

Innym sposobem na rozpoznanie fuszerki jest sprawdzenie lakieru pod względem odbijania światła. Lakier może matowieć, jeśli zastosowano materiały różnych firm, nie pozwolono pierwszej warstwie lakieru odpowiednio wyschnąć lub wtedy, gdy zastosuje się nieodpowiednie rozcieńczalniki do lakieru.

Pod źle nałożonym lakierem samochodowym mogą być widoczne rysy od papieru ściernego, które również należy potraktować jako błąd w sztuce i wadę zmniejszającą wartość samochodu. Od razu rzucają się w oczy także przebarwienia na lakierze powstające zazwyczaj wtedy, gdy malowany jest tylko pewien fragment danego elementu, nie zaś cały element.

Jednym z bardziej rzucających się w oczy błędów lakierniczych jest także związany ze złym doborem koloru. Trudno wskazać w takim przypadku jednoznacznie winnego, ponieważ zły dobór koloru lakieru może wynikać z wielu powodów. Najczęściej pojawia się wtedy, gdy lakiernik stosuje odcień z karty znamionowej pojazdu, podczas gdy oryginalny lakier zdążył przez lata wypłowieć na słońcu, zmieniając barwę.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz