Artykuł sponsorowany

Jak przebiega regeneracja sprzęgła wykonywana przez firmę Reges?

Jak przebiega regeneracja sprzęgła wykonywana przez firmę Reges?

Regeneracja sprzęgła samochodowego okazuje się dobrym pomysłem. Dlatego, że wymiana zużytej części na tańszy zamiennik często przynosi więcej strat niż zysków. Elementy niskiej jakości szybko się uszkadzają i wymagają ponownego zastąpienia. Tymczasem odnowione oryginały odznaczają się większą trwałością. Warto, zatem dowiedzieć się jak przebiega regeneracja oferowana przez firmę Reges z Warszawy.

Ważna część samochodowa

Bez sprawnego sprzęgła jazda samochodem nie jest w zasadzie możliwa. Fabryczna cześć powinna wytrzymać 150-200 tysięcy przejechanych kilometrów, czasem nawet więcej. Zazwyczaj składa się z tarczy z okładziną cierną, docisku, łożyska i tłumików drgań skrętnych. Zużycie układu można rozpoznać po szarpnięciach podczas przyspieszania i problemach z wybieraniem biegów. Objawy każące skorzystać z usług mechanika samochodowego to też szumy w skrzyni biegów i specyficzny zapach. Po skontaktowaniu się z nimi, pracownicy firmy Reges rozmontowują sprzęgło i oceniają jego stan techniczny. Tylko w ten sposób można sprawdzić czy nadaje się do regeneracji. Trzeba tu dodać, że nie każdej części da się przywróci pełną sprawność.

Na czym polega regeneracja sprzęgła samochodowego?

Zdecydowanie warto przeprowadzać regularne przeglądy sprzęgła. Tylko one pozwolą wychwycić moment, w którym regeneracja jest jeszcze możliwa. Mocno zużyte części należy wymienić, co okaże się znacznie droższe. Jest to absolutnie konieczne, gdy doszło do:

  • pęknięcia piasty,
  • pęknięcia docisku sprzęgła,
  • awarii mechanizmu samoczynnej regulacji.

Sprawiające problemy, lecz wciąż działające sprzęgło można z powodzeniem odnowić. Co ważne, koszt regeneracji zazwyczaj nie przekracza 1/3 wartości nowej części samochodowej. Trzeba też zaznaczyć, że prawidłowo naprawiony element jest znacznie lepszy niż tani zamiennik. To nadal fabryczna część idealnie pasująca do marki i modelu pojazdu. Jak wygląda usługa świadczona przez warszawskich mechaników?

Pierwszym etapem regeneracji części jest rozebranie tarczy sprzęgłowej. Kolejny krok to dokładne, mechaniczne i chemiczne, wyczyszczenie poszczególnych elementów. Po tym fachowcy oceniają, które nadają się do użytku, a które nie. Następne czynności opisuje mechanik z działającego od 1998 roku warsztatu Reges:

- Podstawowa praca podczas regeneracji sprzęgła to przynitowanie do tarczy nowej okładziny ciernej. Do tego często dochodzi wymiana tłumików drgań. Zawsze przed złożeniem elementu trzeba wymienić łożysko oporowe.
Po założeniu okładzin niezbędna jest kontrola wyważenia tarczy. Czasem potrzebna jest obróbka docisku oraz koła zamachowego współpracującego ze sprzęgłem. Polega na usunięciu nierówności powstały na skutek eksploatacji części.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz

Przeczytaj także

Wyszukaj firmy z branży