Materiał Partnera

Jak przebiega regeneracja maglownicy?

Jak przebiega regeneracja maglownicy?

Maglownica to potoczna nazwa zębatkowej przekładni kierowniczej. W samochodzie służy do przenoszenia ruchów kierownicy na mechanizm zwrotniczy pojazdu, czyli w efekcie – skręt kół. Stanowi główny element układu kierowniczego i jeden z najważniejszych w całym aucie, ponieważ ma bezpośredni wpływ na nasze bezpieczeństwo podczas jazdy. Narażona jest niestety na usterki, które wymagają natychmiastowej naprawy.

Przyczyny uszkodzenia maglownicy

Najczęstszym powodem usterek w układach kierowniczych jest przeciążenie podczas kontaktu z podłożem. To wynik nierówności na drodze lub podjeżdżania na wysokie krawężniki z dużą prędkością. Największe obciążenia stanowią jednak częste kręcenie kołami w miejscu oraz montaż dużych felg o niskim profilu.

Tego rodzaju uszkodzenia prowadzą do powstania luzu w przekładni kierowniczej. Im gorszy jest jej stan, tym mniej precyzyjny jest układ kierowniczy. Musimy też zwrócić uwagę na niepokojące dźwięki, które też są oznaką usterki. Niesprawna maglownica stanowi duże zagrożenie dla naszego bezpieczeństwa, wymaga więc natychmiastowej naprawy lub regeneracji. Obie te usługi prowadzi serwis maglownic Maglo w Warszawie.

Regeneracja maglownicy krok po kroku

Najlepszym rozwiązaniem w przypadku uszkodzonej przekładni kierowniczej jest profesjonalna regeneracja maglownicy. Powinniśmy zlecić to dobremu serwisowi, który ma doświadczenie w tego typu zadaniach i wykona je kompleksowo z gwarancją skuteczności usługi. Warto wiedzieć zatem, jak powinna przebiegać poprawna i kompleksowa regeneracja maglownicy.

Przed regeneracją przekładnia powinna zostać zdemontowana i zamontowana po zakończeniu prac serwisowych. Pierwszym krokiem jest dokładne czyszczenie maglownicy. Następnie skontrolowane powinny zostać szczelność oraz luzy na przekładni kierowniczej. Następnie maglownica zostaje rozłożona na części, z te zużyte zostaję wymienione. Kolejnym krokiem jest szlifowanie elementów maglownicy, czyli listew zębatych oraz wałka pionowego.

Po tym ponownie powinny zostać skontrolowane szczelność i luzy na przekładni w ciśnieniu 150 bar. Ostatnim etapem prac jest kontrolne mycie maglownicy.

Uszkodzonej maglownicy często towarzyszą usterki innych elementów układu kierowniczego. Podczas regeneracji warto też  sprawdzić stan i dokonać napraw końcówek drążków oraz wahaczy. Regularnie powinna też być wykonywana regeneracja przegubów kulistych i krzyżakowych.

Stan układu kierowniczego decyduje o naszym bezpieczeństwie podczas jazdy. Nie powinniśmy więc na nim oszczędzać. Wszelkie naprawy oraz regenerację maglownicy powinniśmy zlecać wyłącznie w sprawdzonym, doświadczonym serwisie, który korzysta tylko z materiałów wysokiej jakości.

Opracowanie:
Warszawa, Strzelecka 28 lok. 4
tel. 602 463 983
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz