Artykuł sponsorowany

Jak przebiega proces projektowania znaku firmowego?

Jak przebiega proces projektowania znaku firmowego?

Rozpoznawalność firmy to kluczowy czynnik warunkujący jej sukces. Klienci znający markę kojarzą ją z ofertą przedsiębiorstwa, z którym jest powiązana. Wiele marek funkcjonuje niemal jako odrębne byty – rozpoznawalne logo żyje własnym życiem niezależnie od tego, jaki podmiot jest jego właścicielem. Znak firmowy musi być jednak dobrze zaprojektowany – bez tego nie uda się osiągnąć założonego celu. Projektowanie logo zamyka się zazwyczaj w trzech etapach.

Po pierwsze – rozpoznanie oczekiwań

Firmy marketingowe, którym nieobcy jest profesjonalizm, rozpoczynają pracę nad projektowaniem logo od zebrania wywiadu u swojego klienta. Zamawiając znak firmowy musimy być przygotowani na udzielenie wyczerpujących odpowiedzi związanych z naszymi oczekiwaniami. Warto je najpierw sprecyzować, omówić wewnątrz firmy i opracować – tak, aby sam początek współpracy z marketingowcami przebiegł bez problemów. Jedną z firm oferujących projektowanie znaków firmowych jest GD Studio reklamy.

Na pewno będziemy musieli przekazać informacje o profilu firmy, jej produktach, dotychczasowej promocji, zasięgu działania oraz naszych klientach. Niekiedy zalecane będzie wypełnienie ankiety, którą przygotuje dla nas wybrana firma projektująca logo. Mogą się w niej znaleźć przeróżne pytania, w tym te związane z mocnymi oraz słabymi stronami firmy oraz jej bezpośrednią konkurencją.

Projektowanie i poprawki

Projektowanie logo to proces twórczy, który potrzebuje czasu. Jego wynikiem będzie znak firmowy – zazwyczaj nie w jednym, a w kilku egzemplarzach, dzięki czemu będziemy mieli większy wybór. Dobre logo uwzględni wszystkie informacje, które przekazaliśmy wcześniej, będzie nowoczesne i dopasowane do działalności, którą prowadzimy, z uwzględnieniem specyfiki branży. Wybranie jednej z propozycji zamyka drugi etap prac.

Z wybranym logo możemy dalej pracować, proponując jego zmiany. Mogą one dotyczyć dowolnego elementu znaku firmowego, dzięki czemu mamy nad nim pełną kontrolę. Dobrze jest pozostawić swobodę projektantom, lecz jeśli mamy pewność, że nie czujemy się komfortowo z zaproponowanym przez nich logo, możemy przedyskutować jego kształt. Projektanci są na to przygotowani i zdecydowanie nie powinniśmy obawiać się formułowania uwag na temat znaku, który nam prezentują.

Ostateczny efekt prac można z powodzeniem nanieść na banery, samochody, gadżety czy odzież, co zdecydowanie zwiększy rozpoznawalność nowego logo wśród potencjalnych oraz aktualnych klientów.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz