Artykuł sponsorowany

Jak poradzić sobie z awarią rozrusznika?

Jak poradzić sobie z awarią rozrusznika?

Pierwszym podejrzanym w przypadku braku możliwości uruchomienia silnika jest oczywiście akumulator. Okazuje się jednak, że nie zawsze musi tak być. Często winowajcą całego zamieszania jest wadliwie funkcjonujący rozrusznik. Jego awarię da się rozpoznać po dość charakterystycznych objawach. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę i w jaki sposób skutecznie poradzić sobie z awarią?

Jakie są najczęściej spotykane objawy awarii rozrusznika?

Co zrobić w sytuacji, w której po przekręcaniu kluczyka w stacyjce nie dzieje się zupełnie nic? W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na poziom naładowania akumulatora. Jeżeli będzie on odpowiedni, to cała sprawa nabiera nieco bardziej skomplikowanego wymiaru. Niestety awaria tego typu wskazuje, że mogło dość do całkowitego przerwania przewodu rozrusznika. Zdarza się również, że kierowcy mają tutaj do czynienia z  uszkodzeniem uzwojeń wyłącznika elektromagnetycznego.  

Kolejnym z typowych symptomów tego, że z rozrusznikiem dzieje się coś niepożądanego jest sytuacja, w której element ten działa – acz nie obraca wałem korbowym. Najczęstszym winowajcą przy tego typu sytuacjach jest uszkodzony mechanizm sprzęgający, który łączy koło zamachowe z wirnikiem lub przekładnią. Może być to także spowodowane uszkodzonymi widełkami, których rola sprowadza się do połączenia układu sprzęgającego z wieńcem koła zamachowego. Co jeszcze warto wiedzieć?

Diagnostyka rozrusznika – regenerować czy wymienić?

Bezpośrednich i pośrednich przyczyn awarii rozrusznika samochodowego jest naprawdę wiele. Kluczem do szybkiego i relatywnie taniego poradzenia sobie z usterką staje się zatem wykonanie rzetelnej diagnostyki komputerowej, która pozwoli jednoznacznie ustalić źródło problemów. Po jej przeprowadzeniu – jak podkreślają doświadczeni specjaliści z firmy ComCar – właściciele aut mają do wyboru 2 opcje. Pierwszą z nich jest regeneracja uszkodzonego elementu, czyli rozwiązanie ekonomiczne i jednocześnie sprawdzone. Drugą natomiast – zakup nowego, najlepiej oryginalnego rozrusznika.

Takie podejście do sprawy – choć często nie należy do tanich – pozwala zapomnieć o problemach na bardzo długo. Średnia żywotność dobrej klasy podzespołów szacowana jest na około 200 000 km. Wybór konkretnego rozwiązania zawsze należy do klienta, aczkolwiek w przypadku samochodów używanych, które lata świetności mają już za sobą – zaleca się przeprowadzenie regeneracji. Z technicznego punktu widzenia warto wiedzieć także o tym, że badanie stanu rozrusznika oraz całego układu rozruchowego może być prowadzone bezpośrednio w aucie, podczas prób uruchomienia silnika, a także po jego wymontowaniu. 

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz