Artykuł sponsorowany

Jak dbać o filtr cząstek stałych?

Jak dbać o filtr cząstek stałych?

Powiększający się poziom oleju, spadek mocy silnika, a także częste zapalanie się kontroli „check engine” – to jedne z objawów świadczących o zapchaniu lub uszkodzeniu filtra cząstek stałych DPF. Co zrobić jednak, aby nie dopuścić do pogorszenia się sytuacji? Przede wszystkim wypalić nieczystości poprzez jazdę na wyższych obrotach, a także poprzez udanie się na regenerację podzespołu do specjalistycznego warsztatu. Jeśli nie zadbasz bowiem o prawidłowe funkcjonowanie filtru DPF, możesz doprowadzić do znacznego uszkodzenia silnika.

Wypalanie cząstek stałych w trasie

Najprostszym sposobem na zwiększenie żywotności filtra cząstek stałych, jest odpowiednia jazda. Niestety podzespoły te, w przypadku jazdy miejskiej na niskich obrotach, mogą ulec zapchaniu i całkowitemu uszkodzeniu nawet już po 100 tys. kilometrach przebiegu. Ważne jest zatem wykonywanie czynności polegającej na zabieraniu naszego auta w dalsze trasy, przynajmniej, co 700 km przebiegu. To wtedy ważne jest to, aby wypalić nieczystości, które mocniej przylgnęły do konstrukcji filtra. Jest to możliwe dzięki jeździe na wysokich obrotach – około 3000 ob./min. Ważne jest także stosowanie wysokiej jakości olejów silnikowych, które będą sprzyjały procesowi pasywnej regeneracji. Pamiętaj przy tym, że dzisiaj wypalanie cząstek stałych można uzyskać również w warunkach warsztatowych.

Wypalanie wymuszone w warunkach serwisowych

Nawet wykonywanie pasywnej regeneracji może spowodować po jakimś czasie zapchanie filtra cząstek stałych. Jeśli chcemy uniknąć wymiany całego podzespołu, który może kosztować nawet 10 tysięcy złotych, należy decydować się na tak zwane wypalanie wymuszone w warunkach serwisowych, które jest znacznie bardziej wydajne, niż to związane z usuwaniem cząstek stałych podczas jazdy. W dobrym warsztacie nasz samochód zostanie podłączony bowiem do specjalnego komputera, który pozwoli na znaczne zwiększenie obrotów silnika. To zaś przyczyni się do błyskawicznego wypalenia większości zanieczyszczeń. Jeśli testy diagnostyczne wskażą jednak, że nasz podzespół znacznie przekracza dolne limity norm użytkowych, jedyną opcją będzie przeprowadzenie kompleksowej regeneracji filtra DPF.

Regeneracja filtra DPF

Dbanie o prawidłowe działanie filtra DPF wiąże się wielokrotnie z koniecznością jego regeneracji. Dzisiaj proces ten wykonują tylko specjalistyczne warsztaty, które wyróżniają się swoją innowacyjnością, a także szeregiem uprawnień związanych z naprawami konstrukcji dieslowych oraz benzynowych. Przykładem może być warsztat Regeneracja DPF Tomasz Słomiński, który działa we Wrocławiu. Proces regeneracji polega tam na: dokładnej diagnostyce stanu technicznego filtra DPF, jego czyszczeniu w procesie indukcyjnym, a także testowaniu na nowoczesnym sprzęcie. Po całym procesie, klient po około jednej dobie, uzyska w pełni sprawny filtr cząstek stałych, wraz z niezbędnym certyfikatem przeprowadzonego serwisu. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz