Materiał Partnera

Jak budować komunikację na Instagramie?

Jak budować komunikację na Instagramie?

Brak firmy na popularnych mediach społecznościowych, współcześnie oznacza niemalże nieistnienie samej firmy. W przypadku tego typu witryn, w czołówce których jest Instagram, nie wystarczy jednak założenie konta i sporadyczne dodawanie zdjęć, gdyż nie przyniesie nam to żadnych bezpośrednich korzyści, a jedynie zmarnuje cenny czas. Co robić i jak prowadzić działania na Instagramie, by były one skuteczne?

Czy to na pewno dla mnie?

Instagram to niezwykle popularne medium w naszym kraju. Do maja 2018 zdołało zgromadzić prawie 6 milionów użytkowników, spośród których największy udział miały osoby w wieku od 18 do 24 lat (37 proc.). Analiza, jakie grupy wiekowe najchętniej korzystają z tego serwisów może nam pomóc gdy uznamy, że są to klienci do których skierowana jest nasza oferta. Jeśli więc jesteśmy nowoczesną marką odzieżową projektującą sportowe ubrania w stylu eko, to z pewnością zaangażowanie w działalność na Instagramie będzie sensownym krokiem, który może zbudować nie tylko naszą rozpoznawalność, ale także zapewnić grupę klientów.

Sprawdź, jak to robi konkurencja

Współcześnie rzadko który przedsiębiorca może powiedzieć, że jest pionierem w danej dziedzinie, dlatego też naturalnym zjawiskiem jest posiadanie konkurencji. Oczywiście warto zbadać ją zanim zaczniemy realizować naszą działalność, jeśli jednak tego nie zrobiliśmy uprzednio, to założenie profilu na Instagramie musi nas do tego zmotywować. W tym obszarze powinniśmy przyjrzeć się przede wszystkim temu, jak konkurenci realizują swoje działania w tym serwisie, jak i czy komunikują się z klientami i jaki wizerunek tworzą. Możemy korzystać z ich dobrych praktyk, jednak powinniśmy połączyć to z wyróżnieniem się z tłumu. Uczmy się także na ich błędach. Jeśli widzimy, że jakiś element nie funkcjonuje, zdecydowanie nie podążajmy podobną ścieżką.    

Twórz unikalne treści

Działania kopiuj-wklej z pewnością nie sprawdzą się w żadnej komunikacji marketingowej, jednak szczególnie w tej realizowanej na Instagramie. Dlatego koniecznością jest dodawanie nie tylko własnych zdjęć produktowych, ale także autorskich, unikalnych treści, często zawierających odpowiednie hashtagi. W tym przypadku warto stworzyć listę najpopularniejszych, bliskich naszej działalności i używać przy tworzeniu postów. Nie powinniśmy jednak przesadzać i stosować hashtagów w sposób nadmierny, gdyż może to zakłócić odbiór komunikatów.

Zaproś do kulis

Choć Instagram słynie z idealnie wyedytowanych zdjęć produktów i osób, to warto w tym obszarze zaprezentować pewną świeżość i pokazać, jak nasza działalność wygląda „od kuchni”. To szczególnie istotne w przypadku mniejszych przedsiębiorstw działających na rynku lokalnym, które powinny prowadzić z klientami bliższą i bardziej „ludzką” komunikację. Jak jednak zaznacza Agnieszka Wolska z przedsiębiorstwa Biuro Graficzne, zaproszenie do kulis i pokazanie tajników naszego działania nie musi być domeną tylko i wyłącznie małych firm. Zyskać mogą na tym także giganci, którzy pokazując „ludzką twarz”, mogą zaskarbić sobie sympatię i uczłowieczyć swoją markę.

Prowadź konkursy

To działanie, które może opłacić się szczególnie na początkowych etapach działania naszego profilu. Ma ono na celu zdobycie nowych obserwatorów, potencjalnie zainteresowanych publikowanymi treściami, którzy pozostaną z nami na dłużej i docelowo będą się przyglądać komunikatom. Warto także pamiętać, że konkursy na Instagramie mają często mniej obostrzeń i zasad niż te organizowane w innych serwisach, co zachęca do partycypacji także samych biorących udział.

Komunikuj się z potencjalnymi klientami

Wciąż, zdecydowanie zbyt często, można spotkać profile, gdzie poza atrakcyjną stroną wizualną i ciekawymi treściami, trudno uświadczyć jakiejkolwiek interakcji z komentującymi użytkownikami. Jest to błąd, który popełnia wiele przedsiębiorstw, które zupełnie zapominają, że po drugiej stronie znajdują się osoby często mocno zainteresowane naszą ofertą. Stają się one jednak obojętne, jeśli ich wysiłek w wysłanie zapytania nie zostanie wynagrodzony rzetelną i przyjazną reakcją. Ważny jest także sam styl w jakim odpowiadamy na Instagramie. Nie pozwólmy sobie na komunikaty zwrotne zdawkowe i zbyt lakoniczne. Powinniśmy bowiem w pełni zaangażować się w tworzenie social media marketingu, a częścią jego kreowania jest właśnie efektywna komunikacja.

Komunikacja z klientami wymaga zaangażowania, jednak co potwierdza wiele firm, niesie za sobą szereg wartości, których na próżno poszukiwać na innych serwisach mediów społecznościowych. Dlatego warto rozmyślnie zaplanować działania i potem skrupulatnie je realizować, gdyż mogą one pozwolić na rozszerzenie grona zainteresowanych naszymi działaniami konsumentów.

Opracowanie:
Słupsk, Hugo Kołłątaja 19D lok. 12
tel. 513 700 054
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz