Artykuł sponsorowany

Instalacja gazowa nie do każdego silnika

Instalacja gazowa nie do każdego silnika

Instalacje LPG cieszą się niesłabnącą popularnością. Coraz więcej osób decyduje się na wykonanie instalacji w swoim nowym lub nieco starszym samochodzie. Jest to związane przede wszystkim z chęcią obniżenia kosztów za zakup paliwa, które nawet kilka razy w miesiącu potrafi zmienić cenę. Gaz jest obecnie najtańszym paliwem, a jego koszt nie przekracza 2,5 złotych za litr, przy średnim spalaniu 6 litrów na 100 kilometrów to się naprawdę opłaca.

Instalacja gazowa, a samochód

Instalacje LPG od ponad dwóch dekad cieszą się dużą popularnością w Polsce. Przez ten może się wydawać niedługi czas zmieniły się instalacje, ale przede wszystkim zmieniły się samochody. I dlatego o ile kiedyś zamontowanie instalacji gazu w samochodzie nie stanowiło problemu, a silniki chętnie tolerowany takie modyfikacje, dziś jest nieco inaczej. Najlepiej gaz LPG tolerują samochody z silnikami wolnossącymi bez wtrysku bezpośredniego, a tych na rynku jest powoli coraz mniej. Zazwyczaj są to jednostki z przedziału 1.6 do 2.0 litra pojemności, czyli można powiedzieć, że im starsza konstrukcja tym lepsza tolerancja na instalację gazową. Z grupy popularnych samochodów marki Volkswagen i Audi najbardziej nadają się jednostki posiadające silniki 1.6 8V Turbo i 2.0 20V. Tolerują one gaz, ale trzeba pamiętać, że spadek mocy silnika będzie w tych modelach wyraźnie odczuwalny. Wspomniane silniki można znaleźć też w Skodzie, w której została opracowana dedykowana instalacja firmy Landi Renzo.

Serwis instalacji gazowej

Pojazd z instalacją gazową wymaga szczególnej troski i częstszego serwisowania instalacji LPG. Gaz, jako paliwo osiąga większą temperaturę spalania niż benzyna. To sprawia, że silnik naszego samochodu jest narażony na zwiększone zużycie części. Do najczęściej pojawiających się usterek można zaliczyć uszkodzenia uszczelki pod głowicą, uszkodzenie głowicy lub zaworów i ich przylgni. Innym elementem układu, który ulega szybszemu zużyciu jest wstępna pompa paliwowa, którą możemy zatrzeć jeżdżąc na małej ilości benzyny. W instalacji gazowej najczęściej mechanik wymienia filtr gazu oraz parownik, który odpowiada za przemianę gazu z formy ciekłej do formy lotnej. Zdarzają się też awarie wtryskiwaczy, świec zapłonowych, cewki i przewodów wysokiego napięcia.

Opracowanie:
Białystok, Sobolewska 19
tel. 501 469 399
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz