Ile kosztuje sklep internetowy?
Czy wiesz, że już nawet 77% Polaków kupuje online[1]? Tak wynika z raportu „E-commerce w Polsce”. Liczba ta rośnie z roku na rok, ponieważ zakupy w sieci stały się dostępne, wygodne i szybkie. Klienci oszczędzają jednak nie tylko czas, ale również pieniądze – ze względu na atrakcyjną ofertę internetowych sprzedawców. Nic więc dziwnego, że zarówno nowi, jak i doświadczeni przedsiębiorcy zaczynają działać w e-handlu. Chcesz do nich dołączyć, ale obawiasz się wysokich kosztów? Zapoznaj się z naszym przewodnikiem po najważniejszych wydatkach i sprawdź, ile kosztuje sklep internetowy. Przekonaj się, czy warto sprzedawać w Internecie.
Tworzenie sklepu internetowego – czy to się opłaca?
Zastanawiasz się nad założeniem e-sklepu? To świetny pomysł! Branża e-commerce od lat dynamicznie się rozwija, co udowadniają liczby – według analiz przeprowadzonych w 2021 roku przez PwC, rynek e-handlu w Polsce wyceniany jest już na 100 miliardów złotych[2]. Nic więc dziwnego, że sprzedaż online przyciąga coraz więcej przedsiębiorców.
Dlatego, choć budowa i obsługa sklepów internetowych jest sporym przedsięwzięciem – wymaga zarówno czasu, jak i pieniędzy – to zdecydowanie się opłaca. Tym bardziej że Polacy coraz chętniej robią zakupy w sieci, które stały się nie tylko dostępne, ale również wygodne, szybkie i korzystne. Co więc możesz zyskać? Otóż sprzedając online:
- osiągasz lepszą widoczność firmy w Internecie,
- docierasz ze swoją ofertą do grupy docelowej 24/7,
- atrakcyjnie prezentujesz produkty i usługi kupującym,
- zapewniasz sobie szybki i łatwy kontakt z odbiorcami,
- zwiększasz liczbę klientów poprzez nieograniczony zasięg,
- budujesz autorytet w sieci i kreujesz swoją markę,
- generujesz większy zysk i obniżasz koszty prowadzenia sklepu,
- wspierasz sprzedaż stacjonarną i zaczynasz działać wielokanałowo.
Pamiętaj, że inwestując w e-commerce, tworzysz swój wizerunek w sieci na lata. Poza tym sklep internetowy pozwala rozwijać biznes, a jego dobra kondycja da Ci poczucie finansowego bezpieczeństwa. Nie zastanawiaj się więc, czy e-handel się opłaca, a sprawdź, ile musisz wydać, by móc skutecznie sprzedawać swoje produkty i usługi w Internecie.
Ile kosztuje e-commerce? Koszt założenia sklepu internetowego
E-handel może wydawać się z pozoru tanim i prostym biznesem. W końcu nie potrzebujesz nawet lokalu, a właściwie cały proces sprzedażowy odbywa się online. Sklep internetowy, tak jak inne strony WWW potrzebuje jednak swojego miejsca w sieci. Dlatego też na początkowe i jednocześnie stałe koszty założenia witryny składają się:
- rejestracja domeny,
- zakup hostingu,
- wybór i opłacenie platformy e-commerce.
1. Od czego zależy cena domeny sklepu internetowego?
Budowa strony dla e-sklepu wymaga inwestycji w domenę. Ten unikalny adres WWW jest jak atrakcyjna lokalizacja sklepu stacjonarnego. Dzięki niemu kupujący mogą szybko i sprawnie odszukać firmę oraz jej ofertę w sieci. Dlatego nazwa i rozszerzenie powinny być krótkie, łatwe do zapamiętania i najlepiej związane z samą marką.
A ile kosztuje domena sklepu internetowego? Cena zależy od takich czynników jak:
- oferta firmy oraz okres rejestracji – dłuższy abonament to atrakcyjniejsza oferta,
- użyte rozszerzenie – cena domeny globalnej będzie wyższa niż domeny krajowej,
- historia domeny – niższy koszt generują nowe i unikalne adresy WWW,
- wybrana nazwa główna – popularność, długość i jej komercyjne zastosowanie.
2. Hosting – ile kosztuje?
Jeśli chcesz wiedzieć, ile kosztuje założenie sklepu internetowego, to musisz wziąć pod uwagę również wydatki związane z hostingiem. Jest to miejsce na serwerze, gdzie przechowywane są wszelkie elementy, z których składa się witryna. Nie kieruj się przy jego wyborze wyłącznie cennikiem, ponieważ stabilność, szybkość i bezpieczeństwo usługi stanowią fundament każdej platformy.
Trudno odpowiedzieć na pytanie o zakres cen, ponieważ koszt opłacenia serwera zależy przede wszystkim od jego możliwości. Przy wyborze dostawcy weź więc pod uwagę takie parametry jak: wsparcie techniczne, ochrona, oferowana powierzchnia, limity oraz ograniczenia.
Niezwykle opłacalną opcją jest oferta WeNet, w ramach której otrzymujesz dedykowany e-sklep z domeną i hostingiem w jednym pakiecie.
3. Jaki jest koszt platformy e-commerce?
Obok domeny i hostingu fundamentem każdego e-sklepu jest jego oprogramowanie. Dzięki platformom e-commerce klienci mogą przeglądać ofertę firmy i robić zakupy. Na rynku znajdziesz kilka rozwiązań, które różnią się od siebie przeznaczeniem, funkcjonalnościami i ceną. Dlatego przed wyborem jednej z poniższych opcji, określ swój budżet, potrzeby, cele biznesowe i oczekiwania wobec projektu witryny.
- Platformy Open-Source
Jednym z najbardziej atrakcyjnych rozwiązań dla firm z ograniczonym budżetem są bezpłatne platformy Open Source np. PrestaShop. Choć zapewniają stopniowy rozwój e-sklepu, to nie gwarantują jednak wsparcia technicznego. Za wdrożenie i optymalizację witryny trzeba więc dodatkowo zapłacić. A ostateczny koszt zależy od konkretnego projektu i indywidualnych potrzeb.
- Platformy SaaS (Software as a Service)
Jeżeli chcesz stworzyć e-commerce niezwykle szybko i tanio, to platforma SaaS może okazać się dla Ciebie opłacalnym wyborem. Weź jednak pod uwagę, że choć oprogramowanie nie wymaga inwestycji w zakup hostingu, to mocno ogranicza rozwój projektu w przyszłości. Ponadto zbudowany w ten sposób e-sklep nie jest Twoją własnością.
- Platformy dedykowane
Dużo wyższe koszty poniesiesz, jeśli zdecydujesz się na budowę sklepu internetowego na dedykowanej platformie. Za stworzenie rozbudowanego i dopasowanego do potrzeb projektu odpowiada w tym przypadku sztab specjalistów – od programistów po grafików – a ich czas oraz praca kosztuje. To, ile wyniesie inwestycja, jest kwestią indywidualną.
- Platformy licencjonowane
Oprogramowanie oparte na licencji to jedno z najdroższych rozwiązań w naszym zestawieniu. Za ceną idzie w tym przypadku również jakość – nie każdy może sobie jednak pozwolić na taką inwestycję. Dlatego też platformy licencjonowane sprawdzają się wyłącznie w przypadku biznesowych gigantów z rozbudowaną bazą klientów i bogatym asortymentem.
Zanim podejmiesz ostateczną decyzję, zastanów się, jak ma wyglądać i jakie funkcjonalności powinien mieć Twój sklep online. Myśl o swoim biznesie przyszłościowo. Weź pod uwagę potrzeby, które mogą pojawić się z czasem, gdy Twoja firma się rozwinie. Z pewnością trafionym rozwiązaniem dla małych i średnich firm są platformy typu Open Source bądź opcjonalnie oprogramowanie SaaS.
Od czego zależy cena sklepu internetowego?
Z pewnością oczekujesz od tego tekstu jasnej odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje sklep internetowy. Niestety nie jest to możliwe, ponieważ wydatki związane z prowadzeniem sprzedaży online uzależnione są od wielu czynników. Poza wyborem domeny, hostingu i platformy e-commerce, należy zadbać o kolejne elementy, za które również trzeba zapłacić. Są to m.in.
- projekt graficzny i funkcjonalny e-sklepu,
- dodatkowe opcje oraz funkcjonalności,
- system płatności elektronicznych,
- certyfikat SSL gwarantujący bezpieczeństwo,
- integracje z firmami kurierskimi,
- treści w witrynie np. opisy i zdjęcia produktów,
- regulamin, polityka prywatności, RODO,
- administracja i obsługa e-commerce,
- model logistyczny i koszty magazynowe,
- reklama, marketing i pozycjonowanie.
A to jeszcze nie wszystko. Jeszcze zanim zaczniesz sprzedawać pierwsze produkty i usługi, dopełnij ostatnich formalności. Inwestując w sklep internetowy, musisz się bowiem liczyć z kosztami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej. Do Twoich obowiązków należy więc opłacanie składek ZUS, podatku i księgowości.
Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>
Sklep internetowy – ile kosztuje? Podsumowanie
Wiesz już, jakie są koszty utworzenia sklepu internetowego. Jak widzisz budowa e-commerce to proces, który składa się z wielu czynników, a każdy z nich ma duży wpływ na to, czy projekt okaże się sukcesem. W końcu celem jest stworzenie witryny, która będzie zarabiać.
Chcesz zacząć sprzedawać online, ale nie znasz się na kwestiach technicznych? Wybór atrakcyjnej domeny, najlepszego oprogramowania i sprawnego hostingu to dla Ciebie zbyt skomplikowana sprawa? Szukasz kogoś, kto zaprojektuje nowoczesny sklep internetowy na miarę Twoich potrzeb? Powierz to zadanie doradcom internetowym WeNet.
Specjaliści zadbają o wszystko, czego potrzebujesz, aby sprzedawać online. W tym celu:
- zbadają oczekiwania i potrzeby, by jak najlepiej poznać Twój biznes,
- zbiorą dane, na podstawie których przygotują indywidualną wycenę,
- szybko i sprawnie zbudują funkcjonalny, elastyczny i przyjazny klientom e-sklep,
- zapewnią kompletną integrację i odpowiednią konfigurację witryny,
- przeprowadzą testy i wdrożą niezbędne poprawki potrzebne do akceptacji projektu.
Wybierając WeNet, zyskujesz sklep internetowy PrestaShop na własność, a wraz z nim stabilny hosting i domenę w cenie, certyfikat SSL, niezbędne regulaminy oraz integrację z zewnętrznymi narzędziami. Poza tym doświadczony zespół e-commerce gwarantuje pomoc i wsparcie na każdym etapie współpracy.
Sprawdź szczegóły oferty na WeNet.pl. Zamów darmową konsultację i wybierz pakiet skrojony do potrzeb Twojej firmy. Uzyskaj dostęp do skutecznych narzędzi – od szybkiego koszyka zakupowego, przez moduł magazynu, po bezpieczne płatności online. Zaufaj specjalistom, którzy dbają o sukces małych i średnich firm w Internecie.
Źródła: