Materiał Partnera

Gdzie szukać pracownika?

Gdzie szukać pracownika?

Zapewne każdy pracodawca aż za dobrze wie, że proces rekrutacji pracowników może być dość uciążliwy. Zawsze istnieje ryzyko znalezienia nieodpowiedniej osoby na dane stanowisko. Zdarza się to dość często, a przecież proces rekrutacji służy głównie odrzuceniu nieodpowiednich kandydatów. Często nie zdajemy sobie sprawy z możliwości, które mamy i dlatego pozostajemy przy jednym sposobie szukania pracowników, zamiast spróbować czegoś nowego. Jakie mamy opcje?

Social media

Jedną z najpopularniejszych i najłatwiejszych opcji jest szukanie pracownika za pomocą takich portali społecznościowych jak Facebook. Na grupach tematycznych można znaleźć ogromną liczbę ogłoszeń z danej branży. Dużym plusem jest oszczędność czasu, gdyż wstawiając takie ogłoszenie mamy dostęp do dużej grupy ludzi, która jest tak naprawdę zainteresowana daną branżą. Ponadto informacje możemy wstawiać na bieżąco.

Agencje pośrednictwa pracy

Na rynku funkcjonuje wiele agencji pośrednictwa pracy. Jest to dobra opcja dla mniejszych firm, które nie posiadają w swoich strukturach działu odpowiedzialnego za zarządzanie zasobami ludzkimi. Agencje te przeprowadzą profesjonalną rekrutację i obiektywnie stwierdzą, czy dany kandydat się nadaje. W przypadku firm zagranicznych, agencje dzięki osobom znającym się na polskim prawie i rynku pracy mogą bez problemu przeprowadzić taką rekrutację, której zagraniczna firma nie byłaby w stanie zorganizować. Biura te są jedną z lepszych opcji, jednak należy z wielką starannością wybrać odpowiednią, godną zaufania firmę, jak na przykład Agencja Pośrednictwa Pracy BDG, gdyż musi ona wzbudzać zaufanie wśród osób szukających pracy.

Urząd Pracy

Niezmiennie wiele osób w poszukiwaniu pracy udaje się do Urzędu Pracy. Tutaj mamy dwie opcje, możemy wywiesić ogłoszenie o rekrutacji na tablicy ogłoszeń, bądź też przeprowadzić rekrutację przez urząd, uprzednio rozmawiając z urzędnikiem. Przedstawicielowi danej firmy udostępniony jest wtedy pokój, w którym może przeprowadzić na przykład rozmowę wstępną.

Bilboardy

Z tej metody bardzo często korzystają hipermarkety lub inne duże firmy. Opłaca się ona szczególnie w przypadku kiedy szukamy bardzo dużej liczby pracowników.

Prasa

Nieco przestarzałą metodą szukania pracowników są ogłoszenia w gazecie. Wbrew pozorom, w czasach internetu wciąż całkiem pokaźna liczba osób szuka pracy wertując ogłoszenia lokalnej gazety. W tym przypadku nie musimy wcale ograniczać się do jednej popularnej gazety ogólnoteoretycznej, warto jest zamieścić informację o rekrutacji w prasie branżowej. Trzeba jednak mieć na uwadze, że ogłoszenia w gazetach ogólnopolskich są nieco droższe od cen tych w pism lokalnych.

Opracowanie:
Kraków, Czajek 3
tel. 608 533 132
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz