Gdy mąż ma nadwagę

Gdy mąż ma nadwagę

Nadwaga jest poważnym problemem, który dotyczy całego społeczeństwa. Cierpią na nią kobiety, mężczyźni, a także niestety coraz częściej dzieci. Wielu mężczyzn prowadzi siedzący tryb życia i zajada się fast foodami. W dzisiejszych czasach wynika to głównie z szybkiego trybu życia. Brakuje czasu, sił i chęci, aby wykonać kilka ćwiczeń, a posiłki w ciągu dnia często są spożywane "na mieście" w barach szybkiej obsługi. W przypadku gdy nasz mąż prowadzi podobny tryb życia, to jeśli jeszcze nie ma nadwagi, za chwilę może u niego wystąpić problem z dodatkowymi kilogramami. Jak powszechnie wiadomo, wraz z wiekiem zmienia się także nasz metabolizm. Po czterdziestym roku życia znacząco spada zapotrzebowanie na kaloryczność (chyba, ze pracujemy fizycznie). Dzieje się tak dlatego, że zachodzą pewne zmiany metabolizmu i gospodarki hormonalnej, które dotyczą również mężczyzn.

Co przyczynia się do nadwagi?

Nadwaga prowadzi do deformacji sylwetki. U mężczyzn tkanka tłuszczowa najczęściej odkłada się na brzuchu, co prowadzi do otyłości brzusznej, potocznie zwanej "mięśniem piwnym".

Mężczyźni tyją zarówno z nudy, jak i ze stresu. Z jednej strony wykazują małą aktywność fizyczną, z drugiej natomiast są obarczeni dużą ilością obowiązków. Często zdarza się, że nie mają czasu zjeść śniadania w domu, a na służbowy obiad zamawiają sycące, tłuste, ciężkostrawne potrawy. Wielu z nich (praktycznie wszyscy) unika jedzenia surówek lub sałatek twierdząc, że to "babskie" jedzenie, a oni są z natury mięsożerni. Mylą się jednak Ci, którzy tak twierdzą, ponieważ w sałatkach, także gotowych, również znajdziemy mięsne składniki, takie jak kurczak, salami, czy gęsina.

Niektórzy skłonności do nadwagi dziedziczą po rodzicach i muszą bardzo restrykcyjnie przestrzegać zasad zdrowego żywienia, aby nie przytyć lub nie powiększyć swojej nadwagi.

Jak pomóc mężowi zrzucić zbędne kilogramy?

Jeśli nasz mąż ma problem z nadwagą, to naszym zadaniem jako kochającej żony, jest zachęcić męża do wspólnego przygotowywania posiłków. I nie chodzi tu wyłącznie o kwestie estetyczne, ale głównie zdrowotne. Nadwaga prowadzi do miażdżycy, cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, choroby stawów i wielu innych niebezpiecznych schorzeń. Jeśli małżonek zdaje sobie sprawę z ewentualnego zagrożenia, łatwiej nam będzie wprowadzić nowy tryb życia. Jeśli jednak twierdzi, że jego ten problem jeszcze nie dotyczy, to dobrym sposobem na uświadomienie go może być szczera rozmowa oraz wizyta u lekarza, który przedstawi fachowo wszystkie możliwe niebezpieczeństwa. Aby wspomóc męża w walce z niepotrzebnymi kilogramami, warto zacząć spożywać te same, zdrowe posiłki. Mąż będzie miał wtedy poczucie, że go wspieramy i rozumiemy, a nam takie jedzenie na pewno nie zaszkodzi. Dodatkową zaletą wspólnych posiłków jest fakt, że nie będziemy kusić małżonka innym rodzajem jedzenia, które nie pomogłoby mu utrzymać diety.

Zasady zdrowego odchudzania

Odchudzanie musi przebiegać w sposób racjonalny i zdrowy. Nasz mężczyzna nie może całkowicie zrezygnować z jedzenia, ponieważ będzie to zbyt duży szok dla jego organizmu. Porcje powinny być ograniczone, ale sycące. Posiłki muszą być urozmaicone, z dużą ilością warzyw i owoców, ograniczone w spożycie tłuszczu, który jest również bardzo ważnym elementem diety, gdyż rozpuszczają się w nim witaminy A, D, E i K. Małżonek nie powinien podjadać między posiłkami oraz musi zrezygnować ze słodyczy. Jeśli boimy się, że mąż może mieć ochotę na jakąś niezdrową przekąskę, albo nie będzie miał czasu na zjedzenie zdrowego posiłku, możemy zaopatrzyć go w gotową sałatkę, która stanowi zdrowy, pełnowartościowy posiłek. Warto także zapewnić swojemu mężczyźnie odrobinę ruchu. Możemy wybrać się na wspólny spacer lub pobawić się z dziećmi na dworze. Taka forma aktywności wpłynie korzystnie nie tylko na zdrowie męża, ale również na zacieśnienie więzi rodzinnych.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz