Gdy ktoś z rodziny umrze i Tobie przypada organizacja uroczystości
Śmierć bliskiej osoby to niekiedy nagła, nieoczekiwana informacja, z którą wiążą się silne emocje i rozstrojenie. Ważne jest, aby w tym czasie otaczać się gronem rodzinnym, ponieważ jego obecność ułatwia przejście przez trudną sytuację. Niestety ze śmiercią wiąże się także obowiązek pochówku i organizacji uroczystości pogrzebowej. Jak zadbać o odpowiednie planowanie? Jakie konkretne działania należy zastosować?
Zakłady pogrzebowe jako pomoc dla pogrążonych w żałobie
Decydując się na usługi zakładów pogrzebowych, otrzymamy kompleksową pomoc od pracowników placówki, którzy są specjalistami w swojej branży i wiedzą doskonale, jak emocjonującym wydarzeniem jest pogrzeb bliskich osób. Na spotkaniu z przedstawicielami ustalimy niezbędne dla uroczystości usługi pogrzebowe jak: data pogrzebu lub kremacji, wybór cmentarza, urny bądź trumny, kwiatów oraz oprawy muzycznej, przewóz ciała do chłodni lub na kremację i organizacja konduktu pogrzebowego. Pracownicy takich firm jak Zakład Pogrzebowy Chabinowscy kompleksowo zajmą się oprawą pogrzebową i profesjonalnie zorganizują uroczystość pogrzebową oraz z zaangażowaniem podejmą się wszelkich niezbędnych działań administracyjnych w ścisłej współpracy z bliskimi zmarłego.
Co zrobić, gdy umiera bliski?
Istnieje wiele okoliczności, w których następuje zgon. Niekiedy są one przewidywalne, czasem gwałtowne i niezrozumiałe dla rodziny. Jednakże w każdym przypadku obowiązkiem jest zadbanie o sprawy organizacyjne uroczystości pogrzebowej. Jakie działania należy podjąć, gdy nastąpi rodzinna tragedia?
- Niezbędnym dokumentem jest akt zgonu, który wystawia lekarz rodzinny lub lekarz, który zajmował się pacjentem krótko przed jego śmiercią.
- W obowiązku rodziny lub bliskich leży wezwanie zakładu pogrzebowego, który przewiezie ciało zmarłego do kostnicy, gdzie pozostanie ono do momentu pochówku. Na tym etapie niezbędne będą dokumenty: karta zgonu, dowód osobisty oraz zaświadczenie o zatrudnieniu lub ostatni odcinek emerytury bądź renty zmarłego, ponadto legitymacja ZUS jego oraz współmałżonka.
- Wymienione dokumenty są potrzebne także w urzędzie stanu cywilnego, gdzie powinny być złożone jako podstawa do uzyskania zasiłku pogrzebowego oraz ubezpieczenia.
- W przypadku pochówku katolickiego dokumenty należy złożyć także w kancelarii parafialnej, gdzie będzie organizowana uroczystość pogrzebowa.
Pomóc w zgromadzeniu wszelkich potrzebnych dokumentów mogą zakłady pogrzebowe wyspecjalizowane w uroczystościach tego typu.