Materiał Partnera

Gdy komputer przestaje działać – gdzie szukać i jak rozpoznać dobrego serwisanta?

Gdy komputer przestaje działać – gdzie szukać i jak rozpoznać dobrego serwisanta?

Wirusy, błędy oprogramowania, a także uszkodzenia mechaniczne – wszystko to może doprowadzić do odmowy posłuszeństwa ze strony naszego komputera. Jeśli jesteśmy laikami, przede wszystkim nie powinniśmy sami grzebać w ustawieniach lub – co gorsza – elektronice komputera. Zadanie to należy powierzyć profesjonalnemu serwisantowi. W jaki sposób można go znaleźć?

Gdzie szukać dobrego serwisu komputerowego?

Szukając serwisu internetowego, należy przede wszystkim unikać ogłoszeń niezarejestrowanych „fachowców”. Zwykle nie dają oni gwarancji na swoje naprawy i sprzęt nie zostaje prawidłowo naprawiony, a pracownik znika w dzień zapłaty. Dobre serwisy komputerowe posiadają przede wszystkim swoje strony internetowe (np. endor.com.pl), na których można znaleźć informacje o firmie, sprzętach oraz niejednokrotnie referencje klientów.

Cechy dobrego serwisanta – jak go rozpoznać?

Pracownik dobrego serwisu powinien przede wszystkim mieć odpowiednie uprawnienia oraz doświadczenie w naprawie sprzętu. Najlepszym połączeniem są osoby, które mają bogatą wiedzę zarówno w zakresie usterek elektronicznych, jak i w przypadku problemów informatycznych. W ten sposób mogą szybko zdiagnozować problem i sprawnie przejść do jego rozwiązania. Zdarza się, że młody chłopak po technikum będzie lepiej znał się na naprawie komputera niż dorosły mężczyzna, dlatego nie powinniśmy oceniać książki po okładce. Często już na samym początku można rozpoznać, czy dany pracownik jest kompetentny. Jakie cechy powinien posiadać? Przede wszystkim dużą wiedzą na temat wykonywanego zawodu. W razie problemu z diagnozą usterki, pracownik serwisu nie może deklarować się, że zostanie ona rozwiązana. Wszelkie opłaty powinny być uiszczane dopiero po wykonaniu zadania. Osoba, która żąda zaliczki lub wcześniejszej opłaty za zamówienie potrzebnych części zwykle jest zwyczajnie niekompetentna.

Komputer wrócił z naprawy i dalej nie działa – co robić?

Często zdarza się, że odebrany sprzęt jest w dalszym ciągu niesprawny. By uniknąć takiej sytuacji, najlepiej jest poprosić, aby został on uruchomiony w serwisie. Dobrym rozwiązaniem są również serwisy mobilne, kiedy pracownik dojeżdża do klienta i na miejscu naprawia usterkę. Nie sprawdza się to we wszystkich sytuacjach, gdyż często zabranie sprzętu jest konieczne w celu bardziej szczegółowej diagnozy i wymiany trudnodostępnych części, lecz w większości przypadków naprawy mobilne przebiegają szybko, sprawnie i bez zbędnych komplikacji.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz