Artykuł sponsorowany

Garaż Ivana: Najczęstsze awarie układu hamulcowego w samochodzie

Garaż Ivana: Najczęstsze awarie układu hamulcowego w samochodzie

Serwis i naprawa układu hamulcowego to kluczowe elementy decydujące o bezpieczeństwie kierowcy i pasażerów. Warto poznać słabe punkty poszczególnych podzespołów odpowiedzialnych za hamowanie. W poniższym artykule przedstawiamy najczęściej występujące awarie układu hamulcowego. Doradzamy na co powinniście zwracać uwagę w trakcie codziennego użytkowania auta.

Wymiana klocków hamulcowych

Klocki hamulcowe to element, na który należy zwrócić szczególną uwagę. Do najbardziej powszechnych uszkodzeń tego elementu zaliczamy nierównomierne zużycie powierzchni ciernej klocków. Usterka ta występuje, kiedy klocki współpracują ze zużytymi tarczami hamulcowymi. Podobne objawy można zaobserwować, gdy nowo założone klocki hamulcowe mają odmienny wymiar niż poprzednie. W tej sytuacji powierzchnia cierna pracuje w innej strefie tarczy, co prowadzi do nierównomiernego zużycia. Kolejną popularną usterką jest także nadmierne nagrzewanie się klocków hamulcowych. Dochodzi do niego najczęściej w wyniku zablokowania się tych elementów w jarzmie hamulcowym, a także w przypadku nieprawidłowego cofania się tłoczka hamulcowego. Przegrzewanie występuje również w sytuacji, kiedy kierowca podczas jazdy z górki cały czas ma wciśnięty hamulec. W zależności od dynamiki jazdy wymiana klocków może być konieczna nawet po 10 tysiącach kilometrów. Warto pamiętać, że elementy te wymienia się parami w celu zachowania równomiernej siły hamowania.

Wymiana tarcz hamulcowych

Najbardziej popularną awarią tarcz hamulcowych jest powstawanie na ich powierzchni rowków. Są one skutkiem dostania się piasku lub drobnych kamieni między powierzchnię roboczą tarczy, a powierzchnię cierną klocka hamulcowego. W rzadko eksploatowanych samochodach może pojawić się także korozja tarcz. Ryzyko to rośnie szczególnie w zimie, kiedy tarcze są narażone na kontakt z wodą oraz solą drogową. W momencie zablokowania klocka hamulcowego w jarzmie zacisku może dochodzić również do przegrzewania się tarczy. Jeśli chodzi o interwały wymiany tarcz to wynoszą one średnio 60-80 tysięcy kilometrów. Elementy te, podobnie jak klocki hamulcowe, należy wymieniać parami.

Wymiana płynu hamulcowego

Zadaniem płynu hamulcowego jest przekazywanie ciśnienia, które jest wytwarzane przez pompę hamulcową, do zacisków lub cylinderków hamulcowych.

– wyjaśnia pracownik warsztatu mechanicznego Garaż Ivana. Płyn hamulcowy posiada także właściwości smarne oraz antykorozyjne. Z upływem czasu rośnie w nim zawartość wody, co obniża temperaturę wrzenia cieczy. Prowadzi to do tworzenia korków parowych, które wpływają negatywnie na narastanie siły hamowania. W skrajnym przypadku mogą nawet uniemożliwić skuteczne hamowanie. Dlatego też powinno się regularnie sprawdzać zawartość wody w płynie i wymieniać go co 60 tysięcy kilometrów lub co 2 lata. Serwisowanie i naprawa układu hamulcowego ma kluczowe znaczenie dla naszego bezpieczeństwa. Dlatego nie można bagatelizować pierwszych objawów zużycia poszczególnych elementów układu.

Usługi warsztatu Garaż Ivana

Garaż Ivana to firma specjalizująca się w mechanice samochodowej, która działa na rynku już od ponad dwóch lat. Ich siedziba znajduje się w Ełku, a właścicielem i założycielem firmy jest Ivan Kukharchuk. Firma ta ma na celu zapewnienie klientom spokojnej i bezpiecznej jazdy ich pojazdami poprzez usunięcie wszelkich awarii związanych między innymi z układem chłodzenia oraz skomplikowanych napraw, wykonywanych przez doświadczonych pracowników przy użyciu najwyższej jakości narzędzi i akcesoriów.

Opracowanie:
Ełk, Suwalska 48
tel. 884 861 471
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz