Artykuł sponsorowany

Filtr DPF – kiedy trzeba poddać go procesowi wypalania?

Filtr DPF – kiedy trzeba poddać go procesowi wypalania?
Biorąc pod uwagę historię motoryzacji, filtry DPF są komponentami, które dopiero od niedawna montowane są w samochodach na skalę masową. Głównym powodem do zastosowania tego rozwiązania są coraz bardziej rygorystyczne normy, dotyczące ochrony środowiska. Niemniej jednak ze względu na specyfikę pracy, filtry te mogą ulec zapchaniu. W takim przypadku istnieje konieczność przeprowadzenia procesu wypalania. Kiedy trzeba się na niego zdecydować?

Niewłaściwe funkcjonowanie DPF – objawy

Na całe szczęście objawy związane z nieprawidłowościami w funkcjonowaniu filtrów DPF są dość charakterystyczne i każdy w miarę doświadczony kierowca jest w stanie poradzić sobie z ich rozpoznaniem samodzielnie. O czym konkretnie mowa? Przede wszystkim o przejściu silnika w tryb awaryjny, o którym zostaniemy powiadomieni poprzez sygnał dźwiękowy i charakterystyczną kontrolkę na desce rozdzielczej. Nie można także nie wspomnieć o samoistnie zwiększających się obrotach jednostki napędowej, które zaobserwować można na zegarze obrotomierza.

Do bardzo charakterystycznych objawów należy także wyraźny spadek osiągów, objawiający się poprzez problemy z dynamicznym przyspieszeniem lub wzrostem spalania paliwa. W niektórych sytuacjach może również dojść do irytujących z praktycznego punktu widzenia problemów z rozruchem samochodu. O zapchanym filtrze jest w stanie także zaalarmować wyraźna woń sadzy, aczkolwiek daje nam ona osobie znać, jako jeden z ostatnich czynników. Gdzie zatem szukać profesjonalnej pomocy?

Wypalanie filtrów DPF – im szybciej, tym lepiej

Podstawowym błędem popełnianym przez wielu kierowców jest zbagatelizowanie objawów. Choć w pierwszej fazie nie są one specjalne dokuczliwe, to nie należy zapominać o tym, iż mają one charakter progresywny. Co to konkretnie oznacza? Nie mniej, nie więcej niż to, że wraz z upływem czasu sytuacja będzie się jedynie pogarszać. Aby uniknąć zupełnie niepotrzebnych wydatków związanych z zakupem nowego filtra, zdecydowanie warto zareagować jak najwcześniej i udać się z prośbą o pomoc do specjalistycznie wyposażonych serwisów.

Zdecydowanie zalicza się do nich firma REGENERACJA DPF FAP Tomasz Słomiński, która od lat uważana jest za jedną z najlepszych w regionie. Na objawy szczególną uwagę powinni zwrócić właściciele samochodów z silnikami wysokoprężnymi, które zostały zaprojektowane do szybkiego poruszania się na długich trasach, gdzie istnieje możliwość wypalenia zalegających w filtrze zanieczyszczeń. Jeżeli silnik taki narażony jest na częstą pracę w warunkach miejskich, przy niskich prędkościach, konieczność wypalenia filtra jest tylko kwestią czasu.
Oceń artykuł (2)
3.0
Komentarze
Dodaj komentarz