Etykiety samoprzylepne – dlaczego warto w nie zainwestować?
Etykiety samoprzylepne pozwalają na przekazanie wielu informacji, między innymi także tych wymaganych ustawowo, np. w przypadku kosmetyków lub lekarstwa. Jednak to nie wszystko. Dzięki nim można zdecydowanie wyróżnić swój produkt pośród wielu innych, dzięki sloganowi reklamowemu lub zabawnemu hasłu. Na rynku znajduje się mnóstwo tego typu ofert, ale najpierw warto się zastanowić, dlaczego dobrze jest w nie zainwestować.
Zalety etykiet
Wiele firm, które działa w takich branżach, jak motoryzacyjna, spożywcza, kosmetyczna lub farmaceutyczna, korzysta z etykiet samoprzylepnych. Spełniają one dwie ważne funkcje, czyli chronią produkt oraz umożliwiają przekazanie treści marketingowej. To jednak nie wszystkie zalety.
Etykiety dobrze znoszą niskie i wysokie temperatury, a także promienie słoneczne. Co więcej, jest to bardzo wdzięczny materiał do różnych działań marketingowych. Graficy mogą skorzystać z nieograniczonych możliwości kreacji. Kolejną zaletą naklejek jest również krótki czas produkcji. Drukarnie cyfrowe, takie jak chociażby Drukarnia Copio z Sulejówka, są w stanie w krótkim czasie wydrukować sporą partię etykiet.
Co jest ważne przy wyborze etykiety?
Istotną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę, jest przede wszystkim materiał, z jakiego zostanie wykonana etykieta. Każdy przedsiębiorca ma w końcu zupełnie inne wymagania, dlatego do wyboru są różne warianty. Wśród nich można znaleźć np. etykiety papierowe lub foliowe, które są nieco trwalsze i bardziej wytrzymałe.
Drugim istotnym kryterium jest rodzaj kleju. Zazwyczaj do wyboru ma się klej mocny oraz słaby. Pierwsza z nich trzyma się także chropowatych powierzchni i dlatego etykiety takie sprawdzają się np. w branży budowlanej. Słabsze kleje natomiast używane są przez producentów napojów gazowanych.
Naklejki samoprzylepne mogą mieć dowolny kształt i drukarnie często oferują mnóstwo różnych wzorów i wielkości. Co więcej, do wyboru jest również wykończenie, np. matowe, półmatowe lub błyszczące.