Artykuł sponsorowany

Elementy serwisu zawieszenia samochodów

Elementy serwisu zawieszenia samochodów

Samochód to bardzo złożona maszyna. Dowiadujemy się o tym najczęściej, kiedy w trakcie jazdy coś zaczyna nam przeszkadzać przez dziwne odgłosy albo negatywny wpływ na komfort poruszania się autem. Często nie zdajemy sobie sprawy, co to jest, dlatego od razu udajemy się do mechanika samochodowego. Tak samo jest z układem zawieszenia samochodów – jakie są elementy serwisu w tym przypadku?

Czym jest układ zawieszenia samochodów?

Układ zawieszenia samochodów jest skomplikowanym mechanizmem, na który składa się wiele części wzajemnie ze sobą współpracujących. Główną rolą, jaką pełni, jest połączenie kół z pozostałą częścią pojazdu. Układ zawieszenia samochodów szczególnie narażamy na awarie w czasie zimy. Pogłębiające się dziury w drodze, niskie temperatury i sól sprawiają, że niektóre elementy tego złożonego układu mogą twardnieć, a następnie pękać – wyjaśnia nasz ekspert z firmy Bus-Service Euromaster.

Jak objawia się awaria układu zawieszenia samochodów?

Nie da się nie odczuć usterki, która pojawiła się w układzie zawieszenia samochodów. Najczęściej w okolicach kół pojawia się uporczywe stukanie. Jeśli uszkodzeniu uległy amortyzatory, wówczas samochód zaczyna się bujać na wszelkich nierównościach. Kiedy zauważymy jeden z tych objawów, powinniśmy odwiedzić mechanika samochodowego i oddać nasze auto do serwisu. W wielu profesjonalnych zakładach samochodowych możemy dostać samochód zastępczy, który zdejmie z nas ciężar poszukiwania innego rozwiązania. Bez czterech kółek trudno już sobie wyobrazić codzienne funkcjonowanie.

Serwis układu zawieszenia samochodów

Elementy serwisu zawieszenia samochodów to przede wszystkim sprawdzenie wspomnianych amortyzatorów. Mechanicy mają w swoich serwisach podnośniki, dlatego szybko dowiedzą się, jaka jest przyczyna nieprawidłowej jazdy auta. Amortyzatory powinny tłumić drgania – jeśli tego nie robią, nie mają żadnego wpływu na bezpieczeństwo i komfortową jazdę kierowcy i pasażerów. Poza amortyzatorami w awarii układu zawieszenia samochodów sprawdza się sworznie, drążki, wahacze czy przeguby. Nie mogą być poluzowane, ani tym bardziej zużyte, ponieważ nie będą właściwie odpowiadać za stabilność pojazdu. Takie elementy układu zawieszenia zostaną bez wątpienia zweryfikowane, a nasze auto po naprawach w serwisie znowu będzie działać, jak należy, bezpiecznie wioząc nas do celu naszej podróży.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz