Artykuł sponsorowany

Działanie i zalety automatycznej skrzyni biegów

Działanie i zalety automatycznej skrzyni biegów

Samochody z automatycznymi skrzyniami biegów są codziennością w Stanach Zjednoczonych. W Polsce wciąż wiele osób podchodzi do nich z dystansem. Tymczasem dzięki automatycznej skrzyni biegów jazda autem może być prawdziwą przyjemnością, zwłaszcza w ruchu miejskim, gdzie co chwilę trzeba się zatrzymywać i ruszać. Jakie są zalety tego rozwiązania? Jak działa automatyczna skrzynia biegów?

Komfort i wygoda

Jak sama nazwa wskazuje, automatyczne skrzynie biegów wykonują w zasadzie pracę za kierowcę. Nie trzeba skupiać się na przerzucaniu biegów w odpowiednim momencie i obawiać się, ze samochód zgaśnie w najmniej oczekiwanym momencie. Poza tym w większych miastach, gdzie często stoi się w korkach, automatyczne skrzynie biegów okazują się niezastąpione. Nie trzeba bowiem bez przerwy zmieniać biegów, wystarczy skupić się na hamulcu i gazie. Automatyczne skrzynie biegów są więc rozwiązaniem dla kierowców bardzo wygodnym i komfortowym. Z tych samych powodów są one również mniej awaryjne od ręcznych skrzyń. Choć nawet jeśli coś im się stanie, zawsze można skorzystać z usług profesjonalnych serwisów skrzyń automatycznych, takich jak np. Automanufaktura w Łodzi.

Szybkość i precyzja

Warto również pamiętać o tym, że skrzynie automatyczne są szybkie. Współczesne konstrukcje zapewniają wręcz oszałamiającą szybkość zmiany biegów. Poza tym takie skrzynie działają płynnie, wręcz niezauważalnie. Jednak wcale decydując się na zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów, nie traci się nad nim kontroli. W coraz większej liczbie nowoczesnych aut do dyspozycji jest kilka opcji skrzyni biegów. Podczas wakacyjnych wyjazdów sprawdza się np. tryb „sport”, a do jazdy ekonomicznej przeznaczony jest tryb „normal” lub „eco”, który zapewnia szybkie zrzucanie biegów i oszczędzanie na zużywanym paliwie.

Przekładnie jedno- i dwusprzęgłowe

Najpopularniejszym rodzajem automatycznych skrzyni biegów są przekładnie, które mają jedno sprzęgło. Wykorzystywane  były one już ponad 20 lat temu. Takie skrzynie nazywa się obecnie klasycznymi. W tym przypadku prawa ręka oraz jedna z nóg pozostają w zasadzie bez pracy, gdyż nie trzeba angażować ich w prowadzenie samochodu. Skrzynia sama zmienia i wybiera odpowiedni bieg, pozwalając kierowcy na komfortową i bezstresową jazdę. Od jakiegoś czasu na rynku obecne są również przekładnie dwusprzęgłowe. Ich użytkowanie jest jeszcze bardziej komfortowe. Dwa sprzęgła są bowiem w stanie zagwarantować jeszcze większą szybkość i płynność działania. W ich przypadku zmiana sprzęgła o dwa lub trzy przełożenia pozostaje w zasadzie niezauważona dla kierowcy i pasażerów samochodu.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz