Artykuł sponsorowany

Dwujęzyczność od najmłodszych lat, czyli niepubliczne anglojęzyczne żłobki

Dwujęzyczność od najmłodszych lat, czyli niepubliczne anglojęzyczne żłobki

Do żłobków uczęszczają dzieci, które nie ukończyły jeszcze trzeciego roku życia, przez co wielu rodziców twierdzi, że jest to jeszcze zbyt wczesny wiek na naukę języków obcych. Warto jednak wiedzieć, że dziecko od najmłodszych lat chłonie wiedzę i im wcześniej zostanie oswojone z językiem angielskim, tym łatwiej przyjdzie mu jego nauka w późniejszych etapach edukacji.

Im wcześniej, tym lepiej!

Dzieci dwujęzyczne zwykle uczą się języków obcych od swoich rodziców pochodzących z dwóch różnych kultur. Im później rozpocznie się naukę, tym trudniej jest przyswoić wiedzę w tym zakresie. Dwujęzyczność można podzielić na dwie kategorie, w zależności od jej pochodzenia:

  1. Symultaniczna – występująca wtedy, kiedy maluch od urodzenia ma styczność z dwoma językami. Spotykana jest najczęściej u dzieci rodziców przebywających na emigracji lub w przypadku małżeństw międzykulturowych.
  2. Sekwencyjna – dotyczy dzieci, które posługują się dwoma językami w równym stopniu, mimo tego, że drugi z nich poznały w późniejszym etapie rozwoju, kiedy mowa została już wykształcona np. przedszkolu.

Dwujęzyczność symultaniczna jest najbardziej naturalna i właśnie dzięki żłobkom można ją rozwinąć mimo tego, że oboje rodziców posługuje się wyłącznie językiem polskim. Płynie z tego wiele korzyści, bilingwizm wpływa na poprawę koncentracji i podzielności uwagi, a także wrażliwość kulturową. Dzieci, które już od urodzenia mają styczność z dwoma językami, często są otwarte również na naukę kolejnych, co otwiera przed nimi bardzo szerokie możliwości pod względem edukacji i pracy w dorosłym życiu.

Gdzie szukać anglojęzycznych żłobków?

Coraz więcej tego typu placówek niepublicznych organizuje lekcje angielskiego już dla najmłodszych dzieci. W Wejherowie polecanym żłobkiem jest Słoneczny Zakątek, który oferuje nie tylko naukę języka obcego, ale również inne aktywności stymulujące rozwój umysłowy i ruchowy dziecka:

  • Innowacyjne metody aktywizacji – między innymi ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, pedagogika zabawy KLANZA, metoda Dobrego Startu, metoda Marii Montessori;
  • Matematyka dla najmłodszych – zajęcia pozwalające z osłuchaniem się z liczbami i poznawanie pierwszych cyfr;
  • Zajęcia plastyczne;
  • Kółko przyrodnicze;
  • Logopedia dla maluszków;
  • Audiobooki i czytanie książek;
  • Gimnastyka i zajęcia na świeżym powietrzu.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę języków oraz samodzielności, tym lepiej sobie z nimi radzi w przyszłości. W żłobkach niepublicznych program nauczania oraz poziom trudności ćwiczeń zawsze jest dostosowywany indywidualnie do każdego dziecka, aby sprawiały one przyjemność i były dobrą zabawą, a nie nieprzyjemnym obowiązkiem.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz