Artykuł sponsorowany

Dobry sklep spożywczy – poznaj idealne miejsce na codzienne zakupy

Dobry sklep spożywczy – poznaj idealne miejsce na codzienne zakupy

Prowadzenie sklepu spożywczego to nie lada wyzwanie, zwłaszcza w czasach gdy różnego rodzaju markety, hipermarkety, a także wszechobecne dyskonty, powstają jak przysłowiowe grzyby po deszczu, nie tylko w dużych miastach, ale także w mniejszych miejscowościach. Nie da się jednak ukryć, że choć pojawienie się wielkopowierzchniowych placówek tego typu przyczyniło się do zmiany preferencji zakupowych klientów, to mniejsze, osiedlowe sklepy spożywcze, oferujące rodzinną atmosferę i doskonałej jakości produkty, nadal cieszą się niesłabnącą popularnością.

Cechy dobrego sklepu spożywczego

Współczesne wymogi rynku handlu detalicznego wymusiły, zarówno na właścicielach prowadzących już sklepy spożywcze, jak i na osobach planujących otwarcie takiego interesu, nieco inne spojrzenie na tego typu działalność, niż miało to miejsce jeszcze kilka lub kilkanaście lat temu. Wynika to z faktu, że dziś nie wystarczy już otworzyć gdziekolwiek sklepik i sprzedawać w nim tzw. „mydło i powidło”. Dziś aby skutecznie walczyć o klienta
z marketami oraz dyskontami należy mieć pomysł na własny sklep oraz wiedzę jak go zrealizować, co umożliwi nam osiągnięcie sukcesu.
W związku z tym warto pamiętać, że na powodzenie w tym zakresie wpływ ma kilka podstawowych aspektów:

  • lokalizacja – idealnym rozwiązaniem byłoby gdyby w najbliższej okolicy naszego interesu nie było żadnego konkurencyjnego sklepu. Niemniej jednak najważniejsza jest obecność klientów, a co za tym idzie warto zadbać aby nasz lokal położony był
    w okolicy np. nowego osiedla mieszkań, apartamentów lub domków. Niekiedy dobrym pomysłem jest również otworzenie sklepu w okolicach pobliżu głównych ulic lub przystanków komunikacji miejskiej,
  • oferta dopasowana do potrzeb klientów – przy czym warto pamiętać, że podstawę handlu w sklepach spożywczych stanową trzy kategorie produktów obejmujące asortyment podstawowy (np. pieczywo, nabiał), uzupełniający (np. ciasta, napoje, czasopisma) i sezonowy (np. świeże truskawki lub młode ziemniaki). W takiej placówce nie może też zabraknąć podstawowych kosmetyków, artykułów higienicznych, produktów do prania, mycia naczyń i środków czystości. Nie da się jednak ukryć, że ofertę sklepu warto zbudować w oparciu o charakterystykę nabywcy, w której należy wziąć pod uwagę np.: miejsce w którym znajduje się sklep, przekrój wiekowy klienteli czy styl życia klientów,
  • jakość produktów – warto pamiętać, że dobry osiedlowy sklep spożywczy, taki jak F.H.U. Anna Anna Norek, w ogromnej mierze odwiedzać będzie ta sama grupa klientów, a co za tym idzie warto zadbać aby produkty, które tam nabędą były odpowiedniej jakości i dopasowane do konkretnych potrzeb. Dzięki temu nasi klienci chętnie będą wracać po kolejne sprawunki,
  • odpowiednia obsługa – a co za tym idzie dobry kandydat na sprzedawcę przede wszystkim musi wyróżniać się wysoką kulturą osobistą i mieć łatwość nawiązywania kontaktów.

Zadbaj o odpowiedni lokal

Prowadzenie osiedlowego sklepu spożywczego lub spożywczo – przemysłowego wymaga przede wszystkim odpowiedniego lokalu, który musi spełniać szereg niezbędnych warunków. Są to między innymi:

  • odpowiednia powierzchnia – minimum 50-60 m2,
  • dobry stan techniczny budynku, w którym planujemy otworzyć sklep,
  • podłączenie sieci wodno-kanalizacyjnej oraz sprawna wentylacja,
  • wydzielone pomieszczenie magazynowe – warto zadbać, aby miało ono oddzielne wejście dla dostawców towaru,
  • pomieszczenie socjalno-biurowe oraz dostęp do toalety,
  • wystrój oraz wyposażenie pomieszczeń muszą być tak przygotowane by umożliwić utrzymanie ich w czystości, pozwolić dokładne ich czyszczenie i dezynfekcję, minimalizowanie dostępu do żywności zanieczyszczeń z zewnątrz,
  • miejsca parkingowe w pobliżu sklepu - warto zwrócić uwagę, aby blisko lokalu znajdowały się miejsca umożliwiające zaparkowanie przynajmniej dwóch lub trzech aut.

Prowadzenie sklepu spożywczego nie należy do najłatwiejszych zadań. Niemniej jednak uwzględnienie powyższych aspektów może nam ułatwić to zadanie i pozwolić na stworzenie wyjątkowego miejsca, które przez wiele lat cieszyć się będzie zainteresowaniem ze strony klientów.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz