Artykuł sponsorowany

Dobry projekt – podstawa skutecznej reklamy. Jak powinien wyglądać?

Dobry projekt – podstawa skutecznej reklamy. Jak powinien wyglądać?

Interesujący, dobrze wykonany projekt graficzny – to od niego zależy, czy reklama będzie skuteczna. Chcąc promować swoją firmę jego wykonanie najlepiej zlecić profesjonalistom. Tylko to da nam gwarancję, że reklama będzie przyciągać, a nie odstraszać klientów.

Trafnie i pomysłowo

Stworzenie dobrego projektu reklamy graficznej to zadanie znacznie trudniejsze niż mogłoby się nam wydawać. Reklama ma niezwykle ważną funkcję – jeśli inwestycja w nią ma nam się opłacić, musi być bardzo skuteczna i przyciągnąć do naszej firmy wielu klientów. Jak zrobić dobrą reklamę? Niebanalny pomysł nie wystarczy. Potrzeba znacznie więcej. Nieoceniona może się okazać wiedza na temat zasad, jakimi podczas oglądania obrazu posługuje się ludzki mózg.

Trzy podstawowe zasady

Jedną z podstawowych zasad, znanych chyba wszystkim zajmującym się profesjonalnym tworzeniem grafiki, jest zasada złotego podziału, czyli komponowanie obrazu w taki sposób, by był on jak najbardziej interesujący dla oglądającego go człowieka. To pewne określone proporcje, które należy zachować, by obraz był atrakcyjny. Kolejna zasada, która sprawi, że nasza reklama będzie bardziej czytelna i przyciągnie uwagę odbiorców, to reguła trójpodziału – przy pomocy czterech linii (dwie poziome, dwie pionowe) obraz dzieli się na dziewięć równych części. Na miejsca, w których te linie się przecinają, najczęściej pada ludzki wzrok. To tam powinny się znaleźć najważniejsze informacje. Kolejna zasada, której trzymają się profesjonalni graficy, a o której amatorzy często zapominają, brzmi „mniej znaczy więcej” – bo do tego tak naprawdę sprowadza się prawo Hicka, mówiące o tym, że im więcej wyborów mamy do dokonania, tym dłużej będziemy zastanawiać się nad decyzją. Mówiąc inaczej – jeśli nasza reklama będzie zarzucać potencjalnego klienta informacjami o różnych szczegółach naszej oferty, trudniej będzie mu się zdecydować na konkretną usługę. Zasad dotyczących projektowania reklam jest oczywiście znacznie więcej – bez ich znajomości wykonanie dobrego projektu graniczy z cudem.

Udana współpraca

Dobra reklama powinna powstawać w ścisłej współpracy projektanta z agencji reklamowej i zleceniodawcy. Bardzo dużą wagę do udanej współpracy z klientami przykłada firma ARPI REKLAMY ®, która do prac nad projektem reklamy wielkoformatowej albo nawet zwykłej ulotki przystępuje dopiero po otrzymaniu ścisłych wytycznych od klienta. Dzięki temu znacznie łatwiej uniknąć późniejszych nieporozumień. Klienci tej firmy do wyboru otrzymują zwykle dwie propozycje – reklamę klasyczną i nowoczesną, nawiązującą do panujących trendów. Oferta firmy jest bardzo szeroka – jej pracownicy projektują i wykonują wizytówki, ulotki, foldery, reklamy umieszczane na budynkach, w witrynach i na sklepach, naklejki samochodowe i wiele innych produktów, które świetnie sprawdzą się jako materiał promujący każde przedsiębiorstwo.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz