Materiał Partnera

Dlaczego warto zainwestować w odzież ochronną dla personelu?

Dlaczego warto zainwestować w odzież ochronną dla personelu?

Standard pracy zarówno w Polsce, jak i całej Europie, ulega stopniowej poprawie. Pracodawcy są niejako zmuszeni, poprzez regulacje prawne, do większej troski o swoich pracowników. Niemniej jednak wielu z nich robi to nie tylko ze względów bezpieczeństwa, ale także w celu zwiększenia prestiżu firmy. Jednym z takich działań może być zakup odzieży dla personelu. Taka inwestycja przyniesie wiele korzyści nie tylko pracownikom, ale i całemu zakładowi.

Względy bezpieczeństwa

Jak twierdzą specjaliści z firmy Maciej Zakład odzieżowy Maciej Kuczyński, zakup dobrej odzieży pracowniczej to przede wszystkim zagwarantowanie bezpieczeństwa i higieny pracy. W szeroko pojętej branży gastronomicznej poprzez inwestycję na przykład w fartuchy olejoodporne pracodawca jest w stanie zniwelować ryzyko poparzenia, a dodatkowe wyposażenie w nakrycia głowy zapewni odpowiednią higienę podczas kontaktu z żywnością. Z kolei firma sprzątająca powinna wyposażyć swoich pracowników w odzież ochronną. Osoby sprzątające mają bowiem styczność ze środkami chemicznymi, które często wykazują właściwości żrące, są więc niebezpieczne w kontakcie ze skórą.

Wygląd ma znaczenie

Inwestując w odzież pracowniczą, zwiększone zostają nie tylko warunki bezpieczeństwa i higieny, ale również prestiż całego przedsiębiorstwa. Aspekt wizualny ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o odbiór firmy w oczach osób z zewnątrz. Odwiedzając restaurację, w której załoga kelnerska jest ubrana w ładne, jednakowe zapaski, klient zauważa profesjonalne podejście i okazywany mu szacunek przez cały personel. Lepiej będzie się czuł również pacjent, widząc w szpitalu bądź klinice, ekipę pielęgniarską posiadającą identyczne fartuchy.

Pracodawca może również wykorzystać różnorodną kolorystykę odzieży do wyróżnienia konkretnych funkcji. Unikalny kolor ubrania będzie posiadał na przykład szef kuchni albo główny kelner. Ponadto w dużych szpitalach odcieniem fartucha można odróżnić zespół pielęgniarski pracujący na różnych oddziałach. Bez wątpienia te aspekty przemawiają za kupnem odzieży pracowniczej.

Haft jako ciekawy element dekoracyjny

Obecna technologia pozwala na wykonanie nadruków oraz haftów w profesjonalny i zgrabnie wyglądający sposób. Ową technikę można wykorzystać chociażby w supermarketach, gdzie personel zamiast plakietek z imieniem będzie miał haft wykonany na kamizelce. Dodatkowo taka technika świetnie sprawdzi się jako subtelna reklama firmy. Wystarczy wyposażyć pracowników w odpowiednią odzież, zlecając wykonanie nadruku z nazwą bądź logiem przedsiębiorstwa zakładowi, który się tym zajmuje.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz