Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto wdrożyć w firmie ISO?

Dlaczego warto wdrożyć w firmie ISO?

Współcześni konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający. W związku z tym, firmy starają sprostać się ich oczekiwaniom. Niemniej, sama obniżka cen lub wprowadzenie atrakcyjnej promocji nie wystarczy. Klienci oczekują bowiem wysokiej jakości w każdym wymiarze. O wyjątkowości produktów i usług przekonać może certyfikacja systemów zarządzania wg norm ISO. Przeczytaj, na czym dokładnie polega wdrożenie systemu zarządzania i dowiedz się, dlaczego warto go wdrożyć.

Czym jest ISO?

Najprościej wyjaśniając, ISO (International for Standarization) to Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna zrzeszająca krajowe pozarządowe organizacje normalizacyjne, która przygotowuje normy dotyczące wszystkich dziedzin naszego życia w tym do wdrażania różnych systemów zarządzania, jak np. jakością, środowiskowego czy BHP dla organizacji funkcjonujących w różnych branżach. Zgodność z ustalonymi przez nią normami oznacza więc, że dane organizacje funkcjonują w sposób zapewniający, że wytwarzane przez nie produkty lub świadczone usługi spełniają wymagania klientów w sposób powtarzalny oraz zgodnie z wymaganiami prawnymi ich obowiązującymi w zakresie danej normy. Ponadto potwierdzają klientom, że dana organizacja jest skutecznie zorganizowana aby wytwarzać wyroby lub świadczyć usługi w sposób bezpieczny dla jej pracowników, otoczenia, środowiska i ogólnych wymagań danej branży. Niemniej, samo zdobycie poświadczenia, że dana marka spełnia międzynarodowe standardy nie jest łatwe. Certyfikat danego systemu zarządzania ISO można bowiem uzyskać dopiero po zaplanowaniu, kompleksowym wdrożeniu strategii działania w firmie i po niezależnym audycie uprawnionej do tego jednostki certyfikacyjnej. Co ciekawe, raz uzyskany dokument jest ważny przez 3 lata. Po tym czasie, firma, która posiada certyfikat powinna go przedłużyć w tej samej jednostce certyfikacyjnej lub innej, przeprowadzając kolejny audyt recertyfikacyjny.

Wdrożenie wymagań systemów zarządzania wg norm ISO

Warto mieć jednak świadomość, że samodzielne przygotowanie firmy na zmiany jest trudne. W szczególności dla osób, które nigdy nie realizowały tego zadania. Składa się on bowiem z wielu etapów:

  • badanie firmy pod kątem struktury organizacyjnej, wymagań właściciela oraz pod kątem zachodzących procesów,
  • przeszkolenie pracowników pod kątem zachodzących w firmie zmian,  
  • wybór jednostki certyfikującej,
  • przeprowadzenie audytu wewnętrznego,
  • wdrożenie działań korygujących.

By dobrze zaplanować proces wdrażania ISO w przedsiębiorstwie, najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów z firmy Advisory. To jedno z nielicznych przedsiębiorstw, które gwarantuje, że marka z którą współpracują, uzyska certyfikat. Bierze ono bowiem czynny udział w każdym procesie, począwszy od tworzenia dokumentacji, aż do korekty drobnych niedociągnięć.

Jakie są zalety ISO w firmie?

Nie ulega wątpliwości, że posiadanie certyfikatu ISO w firmie ma wiele zalet. Przede wszystkim jest to korzystne dla wizerunku marki. Certyfikat, przyznany przez międzynarodową organizację podnosi prestiż firmy w oczach klientów. Analogicznie, konsumenci chętniej korzystają  z jej usług i produktów. Oprócz tego, korzyściami związanymi z wdrożeniem tego systemu zarządzania są:

  • poprawa komunikacji wewnętrznej,
  • optymalizacja prowadzonej dokumentacji,
  • ulepszenie sposobu wyznaczania celów,
  • wzrost efektywności całej firmy,
  • większe zyski przedsiębiorstwa.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz