Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto przeprowadzać badania marketingowe?

Dlaczego warto przeprowadzać badania marketingowe?

Konkurencja w biznesie jest dzisiaj ogromna. Praktycznie w każdej branży działa mnóstwo firm, które oferują różnorodne produkty i usługi. Obserwuje się także coraz większą świadomość klientów, dlatego badania marketingowe powinny stanowić podstawę większości działalności! Umożliwiają one nie tylko uzyskanie informacji dotyczących preferowanego smaku produktu, ale znacznie więcej! Sprawdź to!

Czym dokładniej są badania marketingowe?

Badania marketingowe to proces, który polega na zbieraniu i analizowaniu informacji, które są ważne w zarządzaniu firmą. Należy pamiętać, że wszystkie produkty marek muszą być tworzone z myślą o klientach, jak i o ich potrzebach. Posiadając takie dane, minimalizuje się ryzyko strat, które mogłoby ponieść przedsiębiorstwo na skutek wprowadzenia nietrafionego produktu na rynek.

Zatem zasadniczym celem badań marketingowych jest zebranie danych. Na ich przeprowadzenie zazwyczaj decydują się firmy, które w najbliższym czasie planują przeprowadzić kampanię reklamową. Ich wykonanie możemy zlecić doświadczonej Pracowni Badań Społecznych i Marketingowych Soma z Torunia. 

Jakie są zalety badań marketingowych?

Jeśli chcemy, aby nasza firma zawsze była o krok przed konkurencją, to wykonywanie badań marketingowych jest niezbędne. Decydując się na nie, możemy uzyskać mnóstwo informacji m.in.:

  • dotyczących mechanizmów rządzących daną branżą,
  • opinie konsumentów na temat naszej marki i konkurencyjnych marek,
  • dlaczego klienci wybierają konkretny produkt,
  • identyfikację potrzeb konsumentów,
  • identyfikację nisz rynkowych

Jakie są rodzaje badań marketingowych?

Warto też wiedzieć, że istnieją różne rodzaje badań marketingowych. Najpopularniejsze są statystyczne badania ilościowe. W ich przypadku głównymi narzędziami są sondaże oraz kwestionariusze, w których zawarte są przede wszystkim pytania zamknięte. Istnieją jednak także badania jakościowe – te najczęściej zawierają pytania ,,co”, ,,jak”, oraz ,,dlaczego”. Umożliwiają one poznanie motywów i preferencji konsumentów.

Opracowanie:
Toruń, Na Zapleczu 22B
tel. 511 979 227
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz