Dlaczego przedszkole anglojęzyczne jest doskonałym wyborem?
![Dlaczego przedszkole anglojęzyczne jest doskonałym wyborem? Dlaczego przedszkole anglojęzyczne jest doskonałym wyborem?](https://cdn.pkt.pl/f-100681-dlaczego-przedszkole-anglojezyczne-jest-doskonalym-wyborem.jpg)
Dzieci uczą się języków obcych, szybciej niż dorośli. Jeśli wcześnie zaczną edukację, językiem angielskim będą operować tak, jak ojczystym. Nauka maluchów odbywa się przez zabawę, wydawanie poleceń, rozmowę. Nauczycielki mówią tylko po angielsku, więc dzieci automatycznie, robią to samo. Najtrudniejsze są początki, bo później wchodzi to dzieciom w nawyk.
Niepublicznie przedszkole anglojęzyczne czy warto wybrać dla dziecka?
W każdym przedszkolu jest nauka języka obcego, głównie angielskiego. Zazwyczaj jest to typowa edukacja, czyli dzieci mają przeznaczone na naukę, 2- 3 godziny tygodniowo. Natomiast przykładowo, w Niepublicznym Przedszkolu Anglojęzycznym, nie używa się języka ojczystego, ale angielski. Nauczycielka tylko i wyłącznie operuje angielskim. Rozmawia z dziećmi, opowiada bajki, uczy śpiewu, wydaje polecenia w języku angielskim. Może się wydawać, że dzieci mają problem, bo nic nie rozumieją, ale jest zupełnie odwrotnie, ponieważ przedszkolaki szybko się uczą. Jeśli rówieśnicy będą mówili po angielsku, to nasze dziecko również. Język obcy bardzo szybko potraktuje jak ojczystą mowę. Dzieje się tak, ponieważ maluchy mają mały zasób słownictwa. Nie zdążyły jeszcze opanować biegle polskiego, a niektóre trzylatki mają problem z wymową niektórych wyrazów. W tym wieku nie potrafią doskonale formułować zdań. Jeśli na tym etapie, wprowadzimy np. język angielski, który jest łatwiejszy w wymowie, niż ojczysty, dzieci będą chętnie powtarzać obce słowa i wprowadzać je do codzienności, niezwykle szybko opanowując język obcy.
Za wcześnie na naukę angielskiego?
Na naukę języka angielskiego nigdy nie jest za wcześnie, choć niektórzy twierdzą, że dzieci mogą mieć z tego powodu, problem z językiem ojczystym. Jeśli maluchy w przedszkolu będą mówiły po angielsku, a w domu po polsku, staną się dwujęzyczne. Przyzwyczają się do sytuacji, że po angielsku rozmawia się tylko w przedszkolu. Nie tylko nie jest za wcześnie na naukę, ale wręcz odwrotnie. Kiedy dzieci w sposób nieszablonowy, czyli poprzez zabawę, swobodne rozmowy, śpiew i recytację wierszy, będą przyswajały sobie język angielski, to po trzech latach spędzonych w przedszkolu, będą mogły już swobodnie rozmawiać. Nie muszą siedzieć na lekcjach angielskiego i uczyć się na pamięć słówek, łącząc je w zdania. Nauka jest ciekawa i bardzo prosta, więc również przyjemna. Ważne, żeby dzieci kontynuowały naukę, w szkołach, w klasach dwujęzycznych, lub anglojęzycznych. Nie ma lepszego sposobu na naukę języka obcego.