Artykuł sponsorowany

Dec Auto-Mat – Wymiana oleju przekładniowego w automatycznych skrzyniach biegów

Dec Auto-Mat – Wymiana oleju przekładniowego w automatycznych skrzyniach biegów

Firma Dec Auto-Mat funkcjonuje na rynku od 2006 roku, a jej siedziba mieści się w Parysowie, w woj. mazowieckim. Warsztat zajmuje się głównie naprawą i regeneracją automatycznych skrzyni biegów oraz skrzyń rozdzielczo-redukcyjnych. Jedną z jego flagowych usług jest także wymiana oleju przekładniowego. Sprawdź, dlaczego powinieneś korzystać z tej możliwości regularnie i co dokładnie oferuje to przedsiębiorstwo, w tym konkretnym zakresie.

Dlaczego trzeba wymieniać olej przekładniowy?

Olej przekładniowy wymaga regularnej wymiany w przypadku wszystkich aut z automatyczną skrzynią biegów. Jest to niezwykle istotne, ponieważ w przeciwnym razie może dojść do skrócenia żywotności urządzenia. Zaniechania ze strony właściciela pojazdu mogą także negatywnie wpłynąć na poprawność funkcjonowania całego układu, co będzie objawiało się np. tzw. szarpaniem podczas ruszania lub w trakcie zmiany biegów. 

Niewymieniony olej traci swoje właściwości. Nagły brak absorbcji opiłków metalu, może mieć negatywne skutki. Użytkownik samochodu będzie musiał na własne życzenie liczyć się z kosztowną naprawą w przyszłości – opowiada przedstawiciel firmy Dec Auto-Mat

Specjaliści zalecają, aby wymianę zlecać po przejechaniu 60-120 tys. km.

Oferta warsztatu Dec Auto-Mat

Serwis samochodowy Dec Auto-Mat dokonuje wymiany oleju przekładniowego na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest metoda dynamiczna. Polega ona na całkowitej wymianie oleju z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu. Pracownicy warsztatu oczyszczają wówczas cały układ olejowy oraz kanały znajdujące się w przekładni, a następnie uzupełniają skrzynię biegów nowym olejem. Drugie rozwiązanie to statyczna wymiana oleju. Sposób ten polega na upuszczeniu oleju przez misę olejową lub korki spustowe. Jest on dość łatwy do przeprowadzenia, aczkolwiek charakteryzuje się nieco niższą skutecznością. Dzieje się tak z uwagi na fakt, iż metoda ta pozwala wymienić jedynie ok. 60% starego oleju. W praktyce oznacza to, iż nowy olej w trakcie użytkowania miesza się z olejem przepracowanym. 

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz