Artykuł sponsorowany

Czym zajmują się agencje badawcze?

Czym zajmują się agencje badawcze?

Na rynku Polskim zaczyna funkcjonować coraz więcej agencji badawczych. Najlepsze z nich podejmują się analiz procesów marketingowych, a także zachowań społecznych. Są one bardzo przydatne między innymi dla firm handlowych, które chcą docierać do jak największej liczby osób. Ocena zainteresowania ich ofertą wśród grup docelowych może pozwolić na sprawne przygotowanie odpowiedniej kampanii sprzedażowej.

Informacja dobrem każdej firmy

W Gospodarce Opartej Na Wiedzy, a także w społeczeństwach informacyjnych najważniejszym dobrem jest informacja. To ona obok oferowanych usług lub produktów umożliwia danemu przedsiębiorstwu dynamiczny rozwój, a także uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej w branży. Dzisiaj bowiem liderami danych sektorów usługowych, handlowych czy przemysłowych stają się firmy, które korzystają z usług profesjonalnych agencji badawczych. Jednym z takich podmiotów jest Pracownia Badań Społecznych i Marketingowych Soma Moniki Kwiecińskiej-Zdrenki. Podmiot ten zajmuje się między innymi badaniami zapotrzebowania na usługi i informacje, badaniami klimatu organizacyjnego firmy, badaniami ewaluacyjnymi, badaniami politycznymi, a także badaniami popytu, marki, satysfakcji klientów, czy też analizami reklam i mediów. Z tego typu specjalistycznych usług korzystają partie polityczne, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pozarządowe, szkoły wyższe, a także różnego rodzaju przedsiębiorstwa.

Przyjęta metodologia

Istotą pracy agencji badawczych jest przyjęta odpowiednia metodologia działań. Każde zlecenie np. dotyczące wizerunku pracodawcy na rynku pracy (employer branding) jest zawsze najpierw analizowane pod kątem poprzednich działań zamawiającego. Firma zajmująca się analizami społecznymi i rynkowymi poznaje strukturę przedsiębiorstwa oraz sposoby jej funkcjonowania. Pozwala to w późniejszym czasie dobrać odpowiednie techniki pozyskiwania informacji (sondaże ad hoc, wywiady telefoniczne, wywiad kwestionariuszowy, brief marketingowy, obserwacja). Warto wiedzieć, że wiele badań odbywa się również w przestrzeni Internetu – najlepsze agencje badawcze posiadają odpowiednie narzędzia pozwalające na szybkie i sprawne przygotowywanie odpowiednich raportów dla swoich klientów.

Korzyści płynące ze współpracy z agencją badawczą

Istnieje wiele korzyści płynących ze współpracy z agencją badawczą. Zaliczyć można do nich między innymi możliwość usprawnienia swoich procesów technologicznych oraz logistycznych, przygotowania sprawnej kampanii marketingowej, poprawy wizerunku danej marki, czy też wdrażania nowych metod zarządczych. Warto wiedzieć, że szczególnymi klientami agencji badawczych są duże sieci handlu spożywczego i producenci żywności. To one dzięki analizom rynkowym, a także społecznym są w stanie określić popyt na dany produkt, a także sposób wyróżnienia się spośród konkurencji. Analizy badawcze znacznie mogą wpłynąć zatem na pozycję rynkową i płynność finansową firmy.

Opracowanie:
Toruń, Na Zapleczu 22B
tel. 511 979 227
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz