Artykuł sponsorowany

Czym wyróżniają się napędy elektryczne z zabezpieczeniem antykorozyjnym?

Czym wyróżniają się napędy elektryczne z zabezpieczeniem antykorozyjnym?

Tworzenie napędów elektrycznych z wykorzystaniem stali specjalnych to niestety rozwiązanie technologicznie drogie. Gwarantuje ono wysoki poziom ochrony przed korodowaniem, ale cena odstrasza wielu przedsiębiorców szukających wydajnych i ekonomicznych napędów. To dlatego wybierają oni lżejsze aluminiowe silniki, które cenione są za niewielkie koszty produkcji. Niestety ich wytrzymałość na korozję jest niższa niż w przypadku stali nierdzewnej co utrudnia ich stosowanie w aplikacjach o ekstremalnych warunkach pracy i o wysokich wymaganiach higienicznych. Czy jest zatem jakieś alternatywne wyjście? Odpowiedź brzmi: tak! Warto zwrócić uwagę na silniki budowane z aluminium zabezpieczonym przed korozją.

O zabezpieczeniu antykorozyjnym silników elektrycznych słów kilka

Obecnie w przypadku napędów elektrycznych wykonanych z aluminium, czyli metalu taniego i lekkiego, ale niestety podatnego na korozję przy ekspozycji na różne ekstremalne warunki pracy, nie muszą oznaczać gorszych silników od tych tworzonych ze stali. najlepsi na rynku producenci proponują bowiem zabezpieczenia antykorozyjne swoich sprzętów, dzięki czemu mogą zaproponować ich wysoką jakość przy racjonalnej cenie. Możliwe jest to zaś dzięki specjalnej obróbce aluminium, którą stosuje między innymi firma NORD DRIVESYSTEMS przy swoich motoreduktorach. To właśnie na przykładzie tej marki warto poznać niezwykłą technologię zabezpieczania antykorozyjnego napędów indukcyjnych. Na czym ona zatem polega?

Firma NORD DRIVESYSTEMS wybrała do tworzenia ochrony elementów aluminiowych motoreduktorów, reduktorów walcowo-stożkowych oraz dla silników bez użebrowania specjalną obróbkę aluminiowych powierzchni. Mowa o powlekaniu ich preparatami utwardzającymi i uszczelniającymi, które tworzą warstwę siedmiokrotnie twardszą od samego aluminium i nawet tysiąc razy lepszą od tej, zapewnianej przy użyciu farb oraz lakierów. Technika ta zwana jest jako obróbka NSD tupH i stanowi rewolucyjne rozwiązanie w całej branży. Podkreślić jednak należy, że coraz więcej producentów napędów elektrycznych opracowuje własne sposoby wydajnego zabezpieczenia antykorozyjnego silników czy motoreduktorów opartych o aluminium. W wielu przypadkach to właśnie na takie sprzęty warto zaś postawić.

Cechy napędów elektrycznych z zabezpieczeniem antykorozyjnym

Napędy elektryczne aluminiowe z zabezpieczeniem antykorozyjnym takim jak NSD tupH posiadają obudowę i części wewnętrzne całkowicie odporną na korodowanie. Metal pokryty specjalnym preparatem jest również odporny na kwasy i zasady, a testy wykazują, iż zapobieganie korozji następuje nawet w przypadku uszkodzenia urządzenia np. przerwania struktury materiału. Dodać warto, że napędy elektryczne z zabezpieczeniem antykorozyjnym łatwiej jest czyścić, co ważne jest m.in. przy zastosowaniach w branży spożywczej (specjalne powłoki zabezpieczające nie łuszczą się).

Szczególną uwagę warto zwrócić też na zabezpieczenia antykorozyjne silników aluminiowych ze względu na kwestie ekonomiczne. Urządzenia powlekane takimi systemami jak NSD tupH są lekkie i tanie w produkcji, a przy tym równie wydajne i żywotne, co odpowiedniki wykonane ze stali nierdzewnej. Zyskują one własności podobnych do stali szlachetniej i zgodne są one np. z normą. FDA Title 21 CFR 175.300. Mogą być zatem stosowane w ekstremalnych warunkach otoczenia.

Zastosowanie napędów nierdzewnych 

Aluminiowe silniki, motoreduktory czy różnego typu reduktory, które zabezpieczone zostały przed korozją, sprawdzają się w różnych ekstremalnych warunkach, w tym w szeroko rozumianej branży spożywczej. Dla przykładu napędy elektryczne po obróbce NDS tupH można zastosować:

  • w miejscach o wysokiej wilgotność otoczenia,

  • na obszarach morskich i przybrzeżnych,

  • w przemyśle spożywczym i przy produkcji napojów,

  • przy wyposażeniu do mycia samochodów,

  • w mleczarniach,

  • w przemyśle farmaceutycznym,

  • przy instalacjach wodociągowych i kanalizacyjnych. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz