Artykuł sponsorowany

Czym są wyjazdy incentive?

Czym są wyjazdy incentive?

Każdy z nas słyszał o wakacjach all inclusive, last minute oraz first minute, które często organizowane są w ciepłych krajach nad basenem Morza Śródziemnego, lub które organizowane są w ramach tak zwanej dalekiej egzotyki. Najlepsze biura podróży oprócz nich, a także oprócz wycieczek objazdowych np. w Tatrach czy Bieszczadach, są w stanie zaoferować również ciekawe rozwiązania dla firm. Tu warto zapoznać się z ideą wyjazdów incentive.

Czym są wyjazdy incentive?

Słowo „incentive” z języka angielskiego oznacza „zachętę”. Wyjazdy incentive to zatem wycieczki motywacyjne dla pracowników, które są najczystszą i najwyższą formą marketingu bezpośredniego stosowanego w employer brandingu. W swojej pierwotnej formie dotyczyły one – jak już wspomniano – zorganizowanych wyjazdów bliższych lub dalszych dla pracowników danej firmy. Dzisiaj dedykowane są nawet dla kontrahentów, talentów firmowych, a także dla kluczowych klientów. 

Podkreślić warto to, że wyjazdy incentive nie są zwykłymi wycieczkami integracyjnymi jedno lub dwudniowymi. Najczęściej są to podróże zagraniczne, wysokobudżetowe i bardzo intensywne, nastawione na zwiedzenie, poznawanie nowych kultur, smaków, obyczajów oraz mające na celu zacieśnienie relacji na linii pracownik-firma.

Dla kogo dedykowane są wyjazdy incentive?

Najczęściej wyjazdami incentive są dzisiaj zainteresowane duże korporacje multi-kulti, w których pracują osoby z różnych krajów, o różnych poglądach, wierzeniach i odmiennych zwyczajach kulturowych. Nie oznacza to jednak tego, że wycieczka motywacyjna nie jest możliwa do zorganizowana dla firmy produkcyjnej, transportowej, dla urzędu czy też różnych pracowni i przedsiębiorstw usługowych. Wyjazdy incentive rosną na popularności i chętnie z nich korzystają coraz mniejsze podmioty gospodarcze.

Korzyści z organizowania wyjazdów incentive?

Korzyści z wyjazdów incentive jest wiele, a zależą one w dużej mierze od tego, jaką formę ma dana wycieczka i dla kogo jest ona organizowana.

Pracownicy uczestniczący w takich podróżach mogą poczuć się docenieni. Po wycieczce lepiej oceniają swojego pracodawcę i dłużej chcą dla niego pracować. Mają motywację do bardziej efektywnej pracy, bo wiedzą, że w przyszłości mogą na nich czekać podobne niespodzianki. Dodatkowo zacieśniane są relacje pracownicze i skracany jest dystans między podwładnym a jego zespołem. Dzisiaj w branżach kreatywnych jest to bardzo ważne dla skutecznej realizacji strategii produktowych i portfelowych.

Korzyści dla pracodawcy również jest wiele. Może on utrzymać w swojej organizacji talenty, zwiększyć wydajność pracy, a także zapracować na zaufanie kontrahentów i klientów, którzy wzięli udział w podróży motywacyjnej. Jak już wspomniano wyjazdy incentive to najwyższa z możliwych form marketingu bezpośredniego. Zdjęcia i filmy z wyjazdu mogą posłużyć do stworzenia kampanii reklamowej „z ludzką twarzą”.

Gdzie warto wysłać swoich pracowników?

Pomysłów na wyjazd incentive może być wiele. Unika się jednak typowego relaksu nad wodą z drinkiem w ciepłych krajach. Podróże motywacyjne mają być pełne wyzwań, przygód i niepowtarzalnych wrażeń. Te oferuje Biuro Podróży CT Poland, które skupia się na organizowaniu podróży do Azji. Szczególnie interesującym pomysłem może być spływ rzeką Jangcy, wspinaczki po niezwykłych i monumentalnych górach Tianmen, zatopienie się w wielkomiejskim szanghajskim życiu czy wędrowanie po szlaku Wielkiego Muru Chińskiego, gdzie można również zorganizować uroczyste przyjęcie.

Pomysłów może być zatem wiele. Wszystko zależy od kreatywności, budżetu oraz wielu innych czynników, o których z chęcią opowiadają pracownicy najlepszych biur podróży. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz