Artykuł sponsorowany

Czym powinien charakteryzować się funkcjonalny lokal użytkowy?

Czym powinien charakteryzować się funkcjonalny lokal użytkowy?
Planując rozpoczęcie własnego biznesu należy bardzo dokładnie przemyśleć kwestię kupna lub wynajmu lokalu, w którym będzie mieścić się nasza firma. Na jakie rzeczy powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę?

Położenie lokalu

Nie ma jednej dobrej odpowiedzi na to, gdzie powinniśmy zlokalizować naszą firmę, bowiem wiele zależy od charakteru naszej działalności. Przy szukaniu dobrego miejsca dla przedsiębiorstwa należy wziąć pod uwagę przede wszystkim charakter dzielnicy oraz najbliższe otoczenie lokalu, np. czy znajduje się on na osiedlu domków jednorodzinnych, blokowisku, czy też w pobliżu nowych, zamkniętych osiedli. Przykładowo jeśli planujemy otworzyć drogą restaurację, najbardziej optymalnym wyborem będą lokale w zacisznych oraz zamożnych dzielnicach, ponieważ to właśnie tam mieszkańcy będą bardziej skłonni wydać dużo pieniędzy na obiad z owoców morza bądź spędzić czas przy dobrym alkoholu.

Dojazd

Nasz lokal powinien być dostępny – zarówno dla nas i dla pracowników, jak i dla klientów. Dlatego tak ważne jest sprawdzenie jakości dróg, dostępu do komunikacji miejskiej czy miejsc parkingowych w pobliżu. Co ciekawe, lokale w centrach dużych miast nie zawsze są dobrym wyborem jeśli chodzi o dojazd.

Spowodowane jest to codziennymi korkami, problemem ze znalezieniem miejsca do zaparkowania, częstymi remontami, pracami drogowymi czy wydarzeniami, takimi jak demonstracje czy imprezy uliczne – wyjaśnia przedstawiciel firmy BCB Business ParkTe oraz wiele innych czynników mogą powodować spore trudności w dostaniu się do firmy. Często firmy mieszczące się na przedmieściach mają dużo lepszy dojazd.

Na którym piętrze znajduje się lokal?

To kolejna kwestia, na którą duży wpływ ma charakter naszej działalności. Posłużmy się znowu przykładem gastronomicznym – w takich przypadkach najrozsądniejszym wyborem będą lokale znajdujące się na parterze. Dlaczego? Ponieważ duży wpływ na ich obrót mają przypadkowi przechodnie, którzy są bardziej skłonni do zajrzenia do nieznanej sobie restauracji, jeśli wystarczy z ulicy wejść w drzwi. Jeśli będzie się to wiązało z koniecznością wchodzenia na piętro, wielu z nich zrezygnuje. Problem ten nie dotyczy firm, które funkcjonują bez bezpośredniego kontaktu z klientem, np. biur rachunkowych – mogą one mieścić się w lokalach na piętrze.

Powierzchnia użytkowa

Wielkość lokalu powinna być dostosowana z jednej strony do możliwości finansowych firmy – każdy metr kwadratowy zwiększa cenę kupna lub wynajmu – z drugiej zaś do potrzeb. Warto myśleć przyszłościowo – wybranie lokalu „na miarę” będzie złym pomysłem, jeśli w bliskiej przyszłości zamierzamy rozwijać działalność i zatrudniać coraz więcej pracowników.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz