Artykuł sponsorowany

Czym jest szlifowanie cylindrów w Szlifierni Cylindrów M. Mostowego?

Czym jest szlifowanie cylindrów w Szlifierni Cylindrów M. Mostowego?

Precyzyjne szlifowanie cylindrów ma spore znaczenie dla zróżnicowanej grupy klientów. Korzystają bowiem z niego właściciele motocykli, skuterów, quadów a nawet motolotni. Jest wykonywane, gdy pojawiają się wyraźne problemy z pracą silnika. Szlif pozwala uniknąć poważniejszych awarii i bardzo kosztownych napraw. Warto, zatem dowiedzieć się, na czym polega usługa oferowana przez Szlifiernię Cylindrów Marka Mostowego.

Szlif cylindrów do skuterów i motocykli

Cylindry motocyklowe tak jak i wszystkie inne części zużywają się z czasem. W przypadku wielu ważnych elementów, przeważnie dochodzi do wymiany. Jednakże jeśli chodzi o cylindry to da się je regenerować. Można wykonać szlifowanie, gdy dojdzie do nadmiernego zużycia i wystąpienia luzów miedzy tulejami i tłokami. Problemy tego typu pojawiają się na skutek naturalnej eksploatacji, ale też zatarcia spowodowanego:

  • brakiem dostatecznej ilości oleju silnikowego,
  • awarią układu smarowania,
  • awarią układu chłodzenia,
  • złym dopasowaniem tłoków do cylindrów.

Rzecz jasna nie każdy zatarty silnik zostanie uratowany poprzez szlifowanie cylindrów. Czasem jednak dokładne oględziny wykażą, że nie trzeba go wymieniać a wystarczy zregenerować.

Na czym polega szlifowanie cylindrów motocyklowych?

Kiedy warto a wręcz trzeba odwiedzić szlifiernię cylindrów? Przede wszystkim wtedy, gdy pojawią się pewne objawy zużycia cylindrów. Podstawa to nieregularna praca silnika, problemy z zapłonem, wyraźny spadek mocy. Oczywiście zanim serwis motocykli przejdzie do pracy, konieczna jest diagnostyka, która wykaże czy faktycznie szlif jest potrzebny. Tak czy inaczej szybka reakcja pozwoli uniknąć uszkodzeń wymagających wymiany całej jednostki napędowej. Natomiast samo szlifowanie polega na rozwierceniu cylindrów i powiększeniu w ten sposób ich średnicy. Czynność wykonywana przy pomocy wytaczarki skutecznie usuwa wszelkie wady gładzi cylindrowej. To pozwala uzyskać idealne dopasowanie tłoku do cylindra i umożliwia wyregulowanie pracy silnika.

Może się zdarzyć, że po wygładzeniu ścian średnica cylindrów do skuterów będzie za duża dla tłoków. Rozwiązanie tego problemu nie jest skomplikowane. W takiej sytuacji w cylindrach umieszczane są tuleje, które przywracają ich oryginalne wymiary. Ważnym etapem regeneracji jest tak zwane honowanie cylindrów. O tym, czym jest opowiada pracownik Szlifierni Cylindrów Marka Mostowego. Specjalista z firmy szlifującej cylindry do motolotni, quadów, skuterów mówi, że:

- Honowanie to dokładne przeczyszczenie otworów cylindrów Dzięki niemu uzyskujemy zalecany kształt cylindrów oraz wymaganą strukturę i chropowatość powierzchni.

Honowanie również jest wykonywane przez szlifiernię cylindrów do quadów. Znacznie poprawia współpracę tłoków z cylindrami.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz