Artykuł sponsorowany

Czym jest sublimacja i kiedy się ona opłaca?

Czym jest sublimacja i kiedy się ona opłaca?

Każdy z nas otrzymał kiedyś od jakiejś firmy gadżet upominkowy: kubek, smycz, parasolkę, opakowanie słodyczy czy też koszulkę sportową z logotypem. Tego typu akcesoria to świetny sposób na reklamę marketingową oraz kampanię employer brandingową. Nic dziwnego, że stosują ją liczne przedsiębiorstwa przemysłowe oraz usługowe, od banków począwszy, na salonach kosmetycznych kończąc. Obecnie tego typu podmioty chętnie w swoich reklamach nawiązują do idei fitlife’u, wręczając gadżety sportowe. Nadruki na nich tworzone najczęściej przygotowane są metodą druku sublimacyjnego. Czym on jest i dlaczego to właśnie na sublimację warto postawić?

Czym jest druk sublimacyjny?

Druk sublimacyjny to technika tworzenia wysokiego jakościowo nadruku oparta o zjawisko sublimacji, które polega na przejściu ze stanu stałego bezpośrednio w stan gazowy z pominięciem stanu ciekłego. Cały proces jest przeprowadzony specjalnymi tuszami na papierze transferowym, a także przy pomocy pras do sublimacji. Wysoka temperatura pozwala w szybki i precyzyjny sposób przenieść tusz z papieru na powierzchnię zadruku. Sublimacja ma jednak tylko swoje zastosowanie dla materiałów poliestrowych, a także dla tych posiadających powłokę z poliestru. Druk sublimacyjny najczęściej zatem wykorzystuje się do tworzenia napisów, grafik, logotypów i wzorów na odzieży. Dlaczego jest on zaś tak ceniony?

Sekret druku sublimacyjnego tkwi w tuszach sublimacyjnych, które podczas dociskania podgrzanej kalki z zadrukiem na produkt właściwy łączą się z włóknami poliestrowymi. Te nie są zatem tylko pokryte barwnikiem, ale pozwalają na jego wniknięcie w swoją strukturę. Dzięki temu tusz zapewnia tworzenie wyrazistego i niebywale wytrzymałego obrazu, który nie jest wyczuwalny dotykiem.

Zalety druku sublimacyjnego

Druk sublimacyjny jest dzisiaj uznawany za jedną z najlepszych technik znakowania ubrań. Tworzone grafiki, wzory czy napisy mogą mieć liczne załamania, różnorodne barwy, a także cieniowania. Prasy do sublimacji gwarantują precyzję tworzenia nadruków co do jednej setnej milimetra, zapewniając szybką pracę i brak konieczności wykańczania wyrobów nawet o bardzo skomplikowanych projektach. Nadruki tworzone są w kolorystyce CMYK, a szkice powinny być tworzone w wersji przynajmniej 300 dpi. To dzięki temu uzyskać można pełną głębię kolorów i kształtów.

Podkreślić także warto, że sublimacja gwarantuje nadruk wysokiej jakości, który nawet po kilkudziesięciu praniach nie straci swojego pierwotnego wyglądu. Odporny jest on zatem na środki piorące, niskie i wysokie temperatury, wilgoć i wodę, a nawet na zabrudzenia po jedzeniu, sokach i alkoholu.

Zastosowanie druku sublimacyjnego

Sublimacja to technika druku, która świetnie nadaje się do tworzenia gadżetów reklamowych, zwłaszcza odzieży. Eksperci z drukarni FOXVERT podkreślają, że technologia ta sprawdza się zarówno przy detalicznych, jak i hurtowych zamówieniach. Łatwo drukiem sublimacyjnym wykonywać również dodatkowe serie gadżetów reklamowych, których cena będzie zoptymalizowana do minimum. Wiąże się to m.in. z niebywale krótkim czasem produkcji. Sublimacja radzi sobie z zadrukiem na koszulkach, spodniach czy czapkach zarówno zdjęć, jak i grafik, napisów, wzorków i logotypów.

Druk sublimacyjny dzięki wnikaniu barwnika we włókna poliestrowe idealnie nadaje się do produkcji odzieży sportowej. Inne technologie, które zapewniają nadruk powierzchniowy, obniżają poziom przepuszczalności powietrza i wilgoci przez tkaninę. Sublimacja nie narusza mikrowentylacji w najmniejszym stopniu nawet przy dużych grafikach, wzorach i napisach. Nie tylko druk w tej technologii opłaca się zatem do tworzenia gadżetów reklamowych. Z drukarniami wyposażonymi w prasy do sublimacji współpracują chętnie zakłady krawieckie, producenci odzieży, parasolek i plecaków, a także siłownie, kluby sportowe i inne podmioty wymagające indywidualnego zaprojektowania odzieży sportowej wysokiej klasy.

 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz