Artykuł sponsorowany

Czym jest maglownica samochodowa?

Czym jest maglownica samochodowa?

Niektóre części pojazdów mają większy wpływ na bezpieczeństwo jazdy niż inne. Te części, które odpowiadają za sterowanie samochodem, jego zwrotność oraz sprawną jazdę, muszą być okresowo i skrupulatnie kontrolowane. Do takich komponentów znajdujących się w aucie należy maglownica. Jej stan bezpośrednio przekłada się na panowanie nad pojazdem i na skręcanie. Dowiedz się, czym dokładnie jest.

Maglownica – co to takiego?

Dzięki maglownicy obrót kierownicy przekłada się na przełożenie drążków kierowniczych, co skutkuje tym, że koła wykonują skręt. Natomiast sama maglownica stanowi zębatą przekładnię. Jest to kluczowa część układu kierowniczego – odpowiada za skręcanie i panowanie nad kierunkiem jazdy auta. Jej pracę wspiera często układ wspomagania.

Na maglownicy spoczywają bardzo ważne zadania. Wpływa ona na bezpieczeństwo jazdy oraz na to, że samochód nie stanowi zagrożenia na drodze. W przypadku jakichkolwiek podejrzeń co do jej nieprawidłowej pracy należy bezzwłocznie udać się od sprawdzonego warsztatu. Zwykle okazuje się, że naprawa maglownicy najczęściej kończy się regeneracją jej poszczególnych elementów składowych. Po tym zabiegu przywracane są jej pierwotne parametry.

Zdarza się, że maglownice nie tylko się psują, ale też zużywają. Jeżeli samochód szybko trafi w ręce fachowców, to błyskawicznie zdiagnozują oni problem i zajmą się jego likwidacją. Naprawa maglownicy polega zwykle na jej regeneracji” – potwierdza ekspert z firmy AutoUkład.

Kiedy należy sprawdzić stan maglownicy?

Przyjmuje się, że stan przekładni kierowniczej nie powinien ulegać pogorszeniu przez pierwszych 10 lat jej użytkowania i nie wcześniej niż po przejechaniu przez samochód 200 000 kilometrów. Jednak realia polskich dróg – koleiny i dziury – często przyczyniają się do jej zdecydowanie szybszego zużycia. Maglownicy szkodzą drgania, które powodują niszczenie jej części składowych.

Dlatego jej stan powinien być oceniony przez fachowców zawsze wtedy, kiedy pojawią się niepokojące objawy świadczące o jej nieprawidłowym funkcjonowaniu. Należą do nich specyficzne odgłosy stukotania i wyciek oleju hydraulicznego. Może także się zdarzyć, że kierowca zacznie wyczuwać brak wspomagania lub nierówną siłę wspomagania z prawej lub z lewej strony.

Jeżeli samochód zostanie powierzony fachowcom, przekładnia kierownicza szybko powróci do pełnej sprawności. Regeneracji poddaje się cylindry, listwy oraz zawór dystrybucyjny. Po wykonaniu odpowiednich zabiegów części te są składane w jedną całość. Odbywa się to w specjalnie przeznaczonym do tego pomieszczeniu, tak aby mechanizmowi nie zaszkodziły zabrudzenia czy pyły znajdujące się w powietrzu.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz