Materiał Partnera

Czy warto skorzystać z usług biura nieruchomości?

Czy warto skorzystać z usług biura nieruchomości?

Podejmując decyzję o kupnie domu lub mieszkania, z pewnością pierwszym dylematem będzie sposób szukania nieruchomości. Tutaj mamy dwie opcje, albo szukanie na własną rękę albo kupno za pośrednictwem biura nieruchomości. Wiele z nas oczywiście wybiera pierwszą opcję, tkwiąc w przeświadczeniu, że każdy agent nieruchomości nie mówi prawdy, aby więcej zarobić. Jednak czy naprawdę tak jest?

Pomoc w poszukiwaniach

Mimo, że szukanie swoich nowych czterech kątów brzmi bardziej jak przyjemność, rynek nieruchomości bardzo szybko zmieni nasze zdanie. Obszerność ofert oraz liczba portali, na których można znaleźć ogłoszenia przerośnie niejednego. Dodajmy jeszcze do tego czas poświęcony na kontaktowanie się ze sprzedawcami, dopytywanie i uzgadnianie. Szybko może się okazać, że pochłonie to nasz cały wolny czas. I tutaj właśnie do gry wchodzi pośrednik. Tacy profesjonaliści od lat znają rynek sprzedaży i kupna nieruchomości. Wiedzą gdzie szukać poszczególnych ofert, mają dostęp do dodatkowych baz danych i kontaktów wypracowanych przez lata doświadczenia. Jeśli zdecydujemy się na pomoc biura nieruchomości, najpierw określamy swoje preferencje i wymagania. Po tym agent nieruchomości znajduje wszystkie propozycje dostępne na rynku, będące spełnieniem kryteriów. Reszta zależy od naszej decyzji.

Bezpieczeństwo

Kolejną zaletą korzystania z usług biura jest gwarancja bezpieczeństwa. Mamy pewność, że biuro posiada wszystkie dane sprzedającego oraz weryfikuje jego prawa własności dotyczące danej nieruchomości. Ponadto w razie decyzji zostaniemy poinformowani o kolejnych etapach postępowania w celu podpisania umowy, jakie dokumenty powinien przedstawić sprzedawca itd. Oczywiście pełną dokumentację kompletuje pośrednik, my jako klienci powinniśmy dostać wszystko podane na tacy. Jeśli natomiast nie jesteśmy pewni – możemy liczyć na fachową poradę pracownika.

Jak znaleźć dobre biuro nieruchomości?

Jeszcze kilka lat temu każde biuro nieruchomości musiało posiadać licencję. Dziś natomiast nie ma konieczności wyrabiania takiego dokumentu. Ustawa deregulacyjna zlikwidowała wraz z tym przymusem szereg innych wymogów, co zdecydowanie utrudniło wybór osobom chcącym znaleźć uczciwe biuro. Wciąż, każdy pośrednik powinien być wpisany do Centralnego Rejestru Pośredników w Obrocie Nieruchomościami. Ponadto zwracajmy uwagę na to jak długo biuro funkcjonuje, jeśli istnieje ono przynajmniej dziesięć lat, jak na przykład Biuro Obrotu Nieruchomości Eweliny Halskiej, jest większe prawdopodobieństwo, że jest to agencja godna zaufania. Warto również zwrócić uwagę na to, czy biuro posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności zawodowej.

Opracowanie:
Oświęcim, Śniadeckiego 19 lok. 1
tel. 33 843 20 59
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz