Artykuł sponsorowany

Czy warto remontować silnik w maszynie budowlanej i drogowej?

Czy warto remontować silnik w maszynie budowlanej i drogowej?

Największym dylematem właścicieli maszyn budowlanych i drogowych jest decyzja: remontować czy może kupić nowy silnik? Zdarza się, że cena silnika Deutz lub Perkins przekracza wartość całej maszyny, chociaż jest to coraz rzadziej spotykana sytuacja ze względu na coraz młodszy park maszynowy posiadany przez użytkowników. Dlatego często stosowaną metodą jest remont generalny. Należy przy tym pamiętać, że skuteczność naprawy silnika Deutz lub Perkins oraz czas i długość jego pracy, są uwarunkowane przez opcję, która zostanie wybrana. Aby nadać mu „nowe życie” trzeba liczyć się z zastąpieniem wszystkich zużywających się elementów. Jeśli zdecydujemy się na częściową wymianę pojedynczych podzespołów lub oszczędność podczas prac, może dojść do sytuacji, że nie osiągnie on oczekiwanych przez nas rezultatów. Jednak zdarzają się i takie sytuacje, w których nie ma już co remontować, ponieważ korbowód wybił dziurę w bloku silnika, albo zatarciu uległ wał korbowy i uszkodził również blok silnika, wtedy dostarczamy fabrycznie nowy silnik Deutz lub Perkins w miejsce uszkodzonej jednostki napędowej

Jak zregenerować tuleje cylindrowe i blok silnika?

Podstawowym elementem, który podlega wymianie podczas remontu silnika, są tłoki wraz z pierścieniami tłokowymi. Serwisant firmy AGE-POWER zaczyna remont od wymiany tulei cylindrowych i może to zrobić poprzez jedną z dwóch opcji. Pierwsza, zapewne szybsza oraz niewymagająca dodatkowych prac to wymiana tulei mokrych, oraz tłoków z pierścieniami - jest to uwarunkowane budową silnika, ponieważ nie każdy typ silnika jest tak skonstruowany. Montuje się te części w kadłubie silnika, tak jak zostały wykonane w wersji fabrycznej i operacja ta nie wymaga obróbki mechanicznej bloku silnika. Natomiast druga opcja wiąże się z większym nakładem pracy. Polega ona na nabyciu tłoków nadwymiarowych i roztoczeniu tulei cylindrowych. Operacja ta wymaga znacznie większych nakładów pracy i przekazania bloku silnika do specjalistycznego warsztatu, który wykona taką operację.

Na czym polega wymiana wałka rozrządu?

W przypadku konieczności wymiany wałka rozrządu sprawa również nie jest oczywista. Można nabyć drugi nowy wałek rozrządu do silnika, jednak w przypadku wałków rozrządu do silnika Deutz ich cena często może przyprawić o zawroty głowy, dlatego stosujemy proces regeneracji krzywek wałka rozrządu, co w przypadku wałków rozrządu do silników Perkins jest łatwiejsze, ponieważ ceny tych wałków jest o wiele niższa, ale jednak idzie za tym również jakość. Decyzje o sposobie naprawy lub wymiany podejmuje zawsze użytkownik po przedstawieniu pełnej wyceny naprawy dostarczonego silnika i różnych opcji tej naprawy.

Co z zaworami i innymi częściami silnika?

Nie należy zapominać również o zaworach i gniazdach, które powinny być wymienione, podobnie jak prowadnice. Po wymianie każdy zawór jest docierany do gniazda aby zapewnić właściwą szczelność komory spalania. Następnym ważnym elementem jest uszczelka pod głowicą. Musi ona być idealnie dopasowana do konkretnego typu i modelu silnika. Jakość stosowanej uszczelki głowicy zarówno przy silniku Deutz jak i Perkins ma kluczowe znaczenie dla trwałości i jakości przeprowadzonej naprawy silnika. Warto wspomnieć również o diagnostyce układu wtryskowego, często problemy w zasilanie paliwem objawiają się przegrzewaniem się jednostki napędowej i dochodzi do zacierania pomiędzy tłokiem i cylindrem. Uszkodzeniu również wtedy ulega głowica silnika a konsekwencje są bardzo poważne i generują znaczne koszty. Warto zadbać również o podstawy obsługi jednostki napędowej takie jak: filtr powietrza czy filtr paliwa.

Skorzystaj z pomocy specjalistów

Szukając specjalistów od silników do maszyn budowlanych, powinniśmy sprawdzić stronę firmy Age-Power. Działa ona na rynku od 2006 roku poza sprzedażą nowych i używanych silników Deutz i Perkins zajmuje się również świadczeniem usług w zakresie diagnostyki, napraw oraz remontów silników Deutz. Stawia ona na jakość i rzetelność, dlatego w jej ofercie znajdziemy pełną ofertę części zamiennych takich jak tłoki, cylindry, panewki, zawory, prowadnice, uszczelki, układy paliwowe, końcówki wtryskiwaczy, pompy wtryskowe, układy Common Rail wyłącznie od renomowanych producentów takich jak Kolbenschmidt, Victor Reinz czy Bosch oraz producentów silników.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz