Artykuł sponsorowany

Czy w dobie internetu banery reklamowe wciąż mają znaczenie?

Czy w dobie internetu banery reklamowe wciąż mają znaczenie?

Banery reklamowe są tradycyjną formą reklamy i mimo że mają swoje odpowiedniki w sieci, to nadal mogą być bardzo skuteczne. Jednak aby tak było, muszą być na tyle atrakcyjne, żeby skupiały na sobie uwagę. Współczesne banery reklamowe powinno cechować dobre wykonanie, chwytliwa treść oraz odpowiednie umiejscowienie. Tylko w takim przypadku spełnią one swoją rolę.

Dlaczego tradycyjne narzędzia reklamowe mogą okazać się skuteczne?

Reklama, żeby była skuteczna, powinna docierać do jak największego kręgu odbiorców. Najlepsze strategie marketingowe zazwyczaj polegają na łączeniu wielu metod promocji w jedną całość. Tylko wtedy istnieje pewność, że dotrze ona do wszystkich. Trzeba jeszcze zaznaczyć, że poszczególne grupy docelowe dla reklam znacznie różnią się od siebie. Są bowiem jeszcze ludzie, którzy nie używają internetu. Wiele osób nie ogląda telewizji. Natomiast ci, którzy korzystają z sieci, zazwyczaj nie kupują gazet, bo zwyczajnie nie mają takiej potrzeby.

W takim przypadku reklama w postaci tradycyjnego banera jawi się jako uniwersalny nośnik treści. Albowiem wszystkie wspomniane grupy odbiorców mogą się na nią natknąć. Raczej każdy, oprócz szczególnych przypadków zdrowotnych, wychodzi na zewnątrz i spaceruje po ulicach oraz przemieszcza się z miejsca na miejsce swoim autem lub komunikacją publiczną. W tym czasie styka się z reklamami na banerach.

Jednak, aby baner był zauważalny, musi być zaprojektowany i wykonany w profesjonalnej firmie reklamowej, takiej jak PATRZ, gdzie za pomocą nowoczesnych technik poligraficznych tworzy się skuteczne reklamy, prawidłowo oddziałujące na konsumentów.

Jakie są zasady projektowania skutecznych banerów reklamowych?

Grafika i informacje towarzyszą ludziom wszędzie. Dlatego, aby tablica reklamowa była skuteczna, musi ona spełniać szereg warunków. Jej projekt powinien odznaczać się interesującą, wybijającą się z tła grafiką oraz treścią dodatkową. Słowem musi być atrakcyjny wizualnie i spójny graficznie. Zazwyczaj przechodzień, nie ma zbyt wiele czasu, żeby przystanąć i przez jakiś czas studiować banery reklamowe, więc treść powinna być podana w taki sposób, aby jeden rzut oka wystarczył na zapoznanie się z sensem przekazu.

Zawartość banera to między innymi zauważalne od razu logo firmy i jej dane kontaktowe. Kluczem do sukcesu może być prawidłowe dopasowanie fontu do miejsca, gdzie stoi tablica. Najlepiej wziąć pod uwagę, z jakiej odległości będzie on oglądany – czy w większości będą to przechodnie, czy może kierowcy i pasażerowie przejeżdżających aut. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz