Artykuł sponsorowany

Czy naprawa sprzętu AGD jest opłacalna?

Czy naprawa sprzętu AGD jest opłacalna?

Technologia idzie do przodu. Sprzęt rozwija się, a wraz z nim zwiększają się wymagania odbiorców. Niestety nie jest on nieśmiertelny i czasem ulega awarii. Co zrobić, gdy konieczny jest serwis pralek lub psuje się lodówka, czy też inny sprzęt AGD odmawia posłuszeństwa? Czy jedyna mołziwościa jest zakup nowego, drogiego wyposażenia? Czy jedynym ratunkiem jest branie na siebie kolejnych kredytów?

Czy warto naprawiać sprzęt AGD?

To nieoczywiste pytanie ma dwie poprawne odpowiedzi. Według specjalistów od sprzętu AGD z firmy Elektrosprzęt działającej na rynku już od 2004 roku: i tak i nie. Wszystko zależy od rodzaju usterki, z jaką mamy do czynienia. Czasem jest to drobiazg, którego naprawa jest nie tylko “opłacalna”, ale i niezwykle tania. Dlatego też, zanim zdecydujemy się na pozbycie się sprzętu z domu i niewielki zysk z jego złomowania warto poprosić o konsultacje specjalistę. On z pewnością powie nam czy naprawa AGD jeszcze się opłaci.

Samo zbadanie sprawy nie powinno nas wiele kosztować. Dajmy szansę fachowcowi się wykazać i poprośmy o wycenę naprawy. Tym niewielkim kosztem dowiemy się, czy rzeczywiście jesteśmy zmuszeni do zakupu nowej kuchenki elektrycznej, czy bardziej opłaci nam się naprawa kuchenki elektrycznej używanej przez nas dotychczas.

Czy opłaca się wydłużać życie sprzętu AGD ponad okres gwarancji?

Zdecydowanie tak. Jest on projektowany tak, by przetrwał bardzo długi okres czasu. Oczywiście po drodze przydarzy się jakaś usterka, ale trwałość dzisiejszych sprzętów jest znaczna. Wiele zależy także od skomplikowania całego elementu. Czasem trudno jest ustalić jednoznaczną przyczynę awarii i zostajemy z kilkoma częściami do wymiany. To często prowadzi do konieczności pozbycia się starego grata i zastąpienia go nowym sprzętem. Często jednak sprawdza się serwis AGD.

Okres gwarancji nie powinien wskazywać nam daty konieczności zakończenia eksploatacji sprzętu AGD i nie zmusza nas do szybkiej, i cyklicznej wymiany. Oczywiście gwarancja jest o tyle dobrym pomysłem, że daje nam możliwość naprawy bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. Nie możemy jednak mieć pewności, że sprzęt, który nawet został poddany naprawie po gwarancji, szybko się znów zepsuje. Często też jest tak, że im lepszy producent, tym dłużej można korzystać z jego wyspecjalizowanego wyposażenia. Gdy przychodzi jednak czas naprawy, zawsze można liczyć na serwis klimatyzacji, pralek, lodówek, zmywarek i innych ważnych urządzeń domowych.

Podsumowując, warto pamiętać, że sprzęt czasem wymaga małych modernizacji. Niekiedy naprawa okazuje się nieopłacalna. Czasem bywa bardzo tania. Zawsze jest lepiej skonsultować awarię ze specjalistą, zanim zdecydujemy się na pozbycie sprzętu po okresie gwarancji. Jego wizyta i ustalenie przyczyny samej awarii nie powinny być horrendalnie drogie. Z drugiej strony lepiej mieć pewność, czy wyrzucenie sprzętu w ogóle nam się opłaci.
Opracowanie:
Frydek, Graniczna 1a
tel. 606 573 268
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz