Artykuł sponsorowany

Czy kompetencje mediacyjne są przydatne w pracy zawodowej?

Czy kompetencje mediacyjne są przydatne w pracy zawodowej?

Skuteczne działanie w większości obszarów jest uzależnione od umiejętności współpracy z ludźmi. Niezależnie od ram organizacyjnych, w jakich trzeba wspólnie realizować wyznaczone zadania, kluczową zdolnością będzie reagowanie na mogące się pojawić sytuacje konfliktowe. Rozwiązywanie problemów w sposób, który zagwarantuje wszystkim stronom poczucie, iż ich interesy zostały uwzględnione, okaże się kompetencją cenną u każdego lidera.

 

Dlaczego mediacje okazują się przydatne?

Różnice między ludźmi dotyczące różnych obszarów ich działania lub wyznawanych przekonań są naturalne i zdarzają się nawet w zespołach, które są dobrze ze sobą zintegrowane oraz silnie zmotywowane do współdziałania. W sytuacji, gdy w grę wchodzą emocje i poważne zaangażowanie, a także liczne stresory takie jak presja czasu, nacisk na efektywność oraz znajdowanie odpowiednich rozwiązań, nawet niewielkie spory mogą się jednak przeradzać w mocno zaognione konflikty. Osoby, których praca polega na kierowaniu zespołami dość często stają w obliczu wyzwania, jakim są pojawiające się między podwładnymi lub współpracownikami zderzenia różnych, czasem skrajnie odmiennych stanowisk. Sposobem na poradzenie sobie z takimi kłopotami jest zastosowanie technik mediacyjnych, które wprost przekładają się na uzyskiwaną jakość zarządzania w biznesie. Szkolenia z zakresu umiejętności miękkich niezbędnych w tym obszarze, będą znakomitą inwestycją w poziom kadry kierowniczej.

 

Jakie umiejętności składają się na kompetencje mediacyjne?

Zadaniem mediatora jest stworzenie stronom warunków do wypracowania stanowiska, które będzie dla nich satysfakcjonujące oraz umożliwi im na zrealizowanie najistotniejszych dla nich interesów, co wiąże się z osiągnięciem kompromisu. Mediator musi więc mieć wysokie kompetencje w zakresie komunikacji, które pozwolą na skuteczne porozumiewanie się z uczestnikami mediacji – wsłuchiwanie się w przekazywane treści, a także poprawne konstruowanie własnych wypowiedzi. Ważna okaże się też zdolność zarządzania emocjami i dostrzegania całego kontekstu sporu oraz właściwego kształtowania dynamiki wzajemnych kontaktów między uczestnikami. Umiejętności tego rodzaju można zyskać, korzystając z usług firmy szkoleniowej Jaźwińska Szkolenia, oferującej szkolenia stacjonarne i on-line.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz