Artykuł sponsorowany

Co zaliczamy do materiałów POS?

Co zaliczamy do materiałów POS?

Jeśli odpowiadasz za marketing i reklamę w firmie, na pewno już słyszałeś o materiałach POS. Jeśli zaś zajmujesz stanowisko kierownicze, a nawet zarządzasz firmą i nie raz stawałeś nad pytaniem: Jakie materiały reklamowe wspierają sprzedaż? Odpowiedź jest właściwie dość prosta: takie z komunikatem reklamowym. I tu wracamy do punktu wyjścia, czyli działań marketingowych z materiałami POS. Co to dokładnie jest? Przeczytaj!

Materiały POS, czyli efektywne punkty sprzedaży

POS to skrót od angielskiego „point of sale”, czyli po prostu punkt sprzedaży. Określeniem tym przyjęto nazywać wszystkie narzędzia komunikacji marketingowej, które wspierają lub ukierunkowują zakup w fizycznej przestrzeni detalicznej i wpływają na kupujących.

Dzięki materiałom w punktach sprzedaży zwracasz uwagę odbiorców na swój produkt, bo z reguły – gdy klient nie widzi produktu – nie kupuje go. Decyzja kupującego często zapada w sklepach, więc oznacza to, że artykuły promocyjne muszą być dobrze widoczne. Dobre materiały POS gwarantują, że konsument zauważy markę i poświęci produktowi uwagę, na jaką zasługuje. To zapewnia również wzrost sprzedaży.

Promocja w sklepie z materiałami POS

Systemy reklamowe POS zazwyczaj produkowane są z tektury, papieru i tworzyw sztucznych, które w praktyce pozwalają na tworzenie kreatywnych rozwiązań. Dobrze sprawują się także podczas przycinania, perforowania, sklejania itp. Nowoczesne technologie nadruku pozwalają na zaprojektowanie i precyzyjne wykonanie kolorowych komunikatów reklamowych na przestrzennych formach materiałów POS.

Najciekawsze rozwiązania w działalności promocyjnej w sklepach, biurach, na wystawach itd. obejmują:

  • displaye kartonowe,
  • ekspozytory kartonowe,
  • kofrety,
  • owijki paletowe,
  • listwy półkowe,
  • standy kartonowe,
  • naklejki okienne i podłogowe,
  • naklejki magnetyczne,
  • tekturowe stojaki na ulotki,
  • teczki, ulotki, koperty,
  • blistry.

Niektórzy producenci materiałów POS np. firma Lakman, współpracują z najlepszymi artystami, plastykami i specjalistami z zakresu marketingu i reklamy, aby produkowane systemy były nie tylko funkcjonalne, ale i wyglądały estetycznie.

Systemy reklamowe POS w strategii sprzedaży

Materiały POS czasami mogą być jedynymi reklamami produktu w sklepie. To właśnie one prowokują do zrobienia zakupów pod wpływem impulsu i podnoszą świadomość marki. Główną zaletą takich systemów jest to, że ich lokalizacja i wygląd prawie gwarantują, że kupujący zwróci uwagę na reklamowany produkt.

Systemy POS są optymalne w przypadku produktów, które prawdopodobnie nie trafią na listę zakupów potencjalnego nabywcy, ale po ich napotkaniu mogą spowodować spontaniczny zakup. Pomyśl o batonikach, gumach do życia, małych butelkowanych napojach bezalkoholowych i drobnych produktach kosmetycznych, takich jak balsam do ust. Poza tym można wykorzystywać je do promowania nowości, tymczasowych promocji oraz wyprzedaży.

 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz