Materiał Partnera

Co wyróżnia dobre restauracje?

Co wyróżnia dobre restauracje?

Oferta gastronomiczna w miastach z roku na rok stale się powiększa. Powstaje mnóstwo restauracji, fast foodów, a także barów mlecznych, które próbują zachęcić klientów do swojej kuchni. Niestety utrzymać się na rynku nie jest łatwo, a wielu restauratorów narzeka na ogromne koszty pochłaniające większość zysków. W czym zatem leży sukces tych restauracji, które od lat cieszą się ogromną popularnością?

Dopasowane menu

Często zdarza się, że idąc do restauracji, w menu znajdziemy różnorodne pozycje, od makaronów i pizzy, po owoce morza. Taka duża rozbieżność oferty nie do końca budzi zaufanie wśród klientów, ponieważ ciężko jest uwierzyć, że w kuchni pracuje kilkunastu specjalistów od każdego gatunku potraw. Powszechnie uważa się, że fachowiec od wszystkiego, nie jest tak naprawdę mistrzem w żadnej dziedzinie i warto o tym pamiętać również w kontekście restauracji. Dlaczego bary mleczne cieszą się tak dużym sukcesem i popularnością? Bo zawsze serwują polską kuchnię, a osoba, która się tam udaje, wie, że dostanie smaczny, prosty, domowy obiad.

Zapach i atmosfera lokalu

Coraz częściej w lokalach spotykamy się z otwartą kuchnią, która znajduje się w niewielkiej odległości od gości. W takim wypadku normalnym jest, że zapach przygotowywanych potraw unosi się w powietrzu i nie ma w tym nic złego. Natomiast może budzi czujność, gdy zamiast jedzenia wyczuwamy intensywną woń świeczek zapachowych czy duszących odświeżaczy powietrza. Restauracja to miejsce do spożywania posiłków, nikt kto chce zjeść smaczną pizzę, nie wymaga dodatkowo sztucznego zapachu kwiatów. Równie ważna jest kwestia wystroju, który powinien być dostosowane do danej branży. Bar mleczny kojarzy się z prostotą, zatem minimalistyczny wystrój będzie zdecydowanie rekomendowany.

Obsługa klienta

Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z fast foodem, czy bardziej ekskluzywnym lokalem, obsługa klienta może zniechęcić lub zachęcić do odwiedzin w danym miejscu. Uprzejmość, uśmiech i przyjazne nastawienie są podstawą w relacji z gościem i to dotyczy każdego typu restauracji. “Podejście do klienta jest kluczowe i bardzo dbamy o ten aspekt w naszym lokalu. Mamy ogromną rzeszę stałych bywalców, którzy mówią, że nie tylko dostają u nas smaczny posiłek, ale również wspaniałą atmosferę.” - mówi założycielka baru mlecznego Mała Gastronomia.

Reasumując, dobre restauracje to takie, których menu dostosowane jest to rodzaju lokalu. W barach typu fast food nie oczekujemy owoców morza, za to dostaniemy pyszną pizzę. I to się liczy dla odwiedzającego. Jeśli dodatkowo wystrój i atmosfera są spójne i przyjazne względem klienta, można mieć pewność, że goście jeszcze nie raz wrócą w takie miejsce.

Opracowanie:
Kraków, Mazowiecka 25A
tel. 660 952 524
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz