Materiał Partnera

Co warto wiedzieć o kabinach lakierniczych?

Co warto wiedzieć o kabinach lakierniczych?

Większość produktów codziennego użytku ma na nałożoną warstwę lakieru. Wpływa to nie tylko na większą odporność na uszkodzenia mechaniczne i stanowi swego rodzaju zabezpieczenie, ale stosowane jest głównie ze względów estetycznych. Różnej wielkości elementy lakieruje się w specjalnych kabinach lakierniczych. Co warto o nich wiedzieć?

Różne rozmiary kabin

W kabinach lakierniczych wykorzystywane są zróżnicowane procesy technologiczne. Umożliwiają one naniesienie nie tylko warstw odpowiedniego, wybranego lakieru, ale też np. zabezpieczenia antykorozyjnego. W zależności od planowanej eksploatacji kabina musi być przystosowana gabarytami do elementów, które będą w niej modyfikowane. W konstrukcjach małogabarytowych lakierowane są zazwyczaj pojazdy osobowe i dostawcze, poszczególne elementy ich nadwozia czy niewielkie maszyny, urządzenia i innego tego typu konstrukcje. Firma Radlamp Andrzeja Augustyniaka oferuje swoim klientom szeroki wybór kabin lakierniczych, do których zaliczają się nie tylko małogabarytowe, ale też te przeznaczone do nieco bardziej skomplikowanych prac. W większych konstrukcjach lakieruje się i suszy m.in. pojazdy szynowe – wagony, lokomotywy, a także sporych rozmiarów pojazdy kołowe. Należą do nich autobusy, samochody ciężarowe, naczepy, cysterny. W dużych kabinach lakierniczych pracuje się także z elementami konstrukcji lądowych i morskich – mostów czy hal. Czym musi się charakteryzować wysokiej jakości kabina lakiernicza?

Profesjonalna konstrukcja

Kabina, w której lakieruje się i suszy elementy, musi być więc dostosowana rozmiarami do wybranych elementów. Pomieszczenie tego typu charakteryzować powinno się także prefabrykowanymi komponentami, które są profilowane i wzmocnione. Dzięki wypełnieniu wysokiej klasy izolacją termoakustyczną kabiny lakiernicze mogą być wykorzystywane na szeroką skalę, np. w przemyśle. Wykorzystywane w tych konstrukcjach wózki lakiernicze muszą być stabilnie zamocowane, co też powinno być uwzględnione podczas budowy kabiny lakierniczej. Co ciekawe, renomowani producenci oferują też wersje całkowicie przeszklone, choć najczęściej ściany kabin wykonane są m.in. ze stali nierdzewnej. W kabinach lakierniczych istotna jest też kwestia wentylacji. System powinien być dopasowany wydajnością do planowanej eksploatacji i natężenia lakierowania. Można dzięki niemu regulować również przepływ powietrza podczas procesu suszenia i jego danych faz. Warto też zadbać o serwis kabin lakierniczych. W tym celu należy skonsultować się ze specjalistyczną firmą, która dokładnie sprawdzi każdy fragment kabiny i wyeliminuje jakiekolwiek nieprawidłowości.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz