Materiał Partnera

Co decyduje o skuteczności reklamy telewizyjnej?

Co decyduje o skuteczności reklamy telewizyjnej?

Spot reklamowy wyemitowany w telewizji to marzenie wielu firm. Taka forma przekazu uchodzi za prestiżową i najczęściej dociera do szerokiego grona odbiorców. Aby reklama telewizyjna była skuteczna, musi spełniać co najmniej kilka warunków. Nasz ekspert podpowiada, o czym warto pamiętać przy planowaniu realizacji spotu telewizyjnego i jak osiągnąć dzięki niemu marketingowy sukces.

Dobrze dobrana grupa docelowa

Sukces reklamowy w głównej mierze uzależniony jest od tego, do kogo kieruje się swój przekaz. Dobrze dobrana grupa docelowa to już połowa sukcesu.

Reklamujesz środek na reumatyzm? Do spotu reklamowego najlepiej zatrudnić aktora
w wieku emerytalnym, bo taka osoba w wiarygodny sposób przedstawi zalety oferowanego produktu, a starszy widz na pewno będzie się z nią identyfikować. I odwrotnie – napój energetyczny bardziej wiarygodnie zaprezentuje osoba młoda, która prawdopodobnie na co dzień wspomaga się tego typu artykułami.

Z grupą docelową wiąże się także forma przekazu – to kolejna kwestia, o której warto pamiętać. Dynamiczne, pełne różnorodnych dźwięków, nietuzinkowo zmontowane materiały audiowizualne z pewnością lepiej trafią do odbiorcy młodego niż do seniora.

Estetyka i profesjonalizm

Materiał audiowizualny to – jak sama nazwa wskazuje – obraz i dźwięk. Całość musi tworzyć spójną i estetycznie wyglądającą kompozycję, która zapadnie w pamięć, a jednocześnie będzie przyciągać nietuzinkową formą. Profesjonalni twórcy są zaznajomieni z trendami
w produkcji reklam i nie są im obce najmodniejsze sztuczki reżyserskie, montażowe
i dźwiękowe.

Może się jednak zdarzyć, że za reklamę wezmą się osoby niemające odpowiednich kwalifikacji. Nieprofesjonalnie wyglądający spot o bardzo niskim budżecie sprawi, że marka nie zostanie odebrana poważnie. W ekstremalnych przypadkach (a takie już bywały) nieudana reklama rozejdzie się po internecie w formie tzw. virala – ale na pewno nie
w pozytywnym kontekście.

Jak tłumaczy ekspert z agencji Imperia Film: „Raz nadszarpnięty wizerunek jest bardzo trudno odbudować, więc trzeba unikać takich sytuacji. Najlepszym pomysłem będzie powierzenie spotu profesjonalistom, którzy mogą pochwalić się wieloletnim doświadczeniem.”

Czy warto inwestować w spoty telewizyjne?  

Spoty reklamowe przeznaczone do telewizji mają wiele zalet. Oto największe z nich:

  • cieszą się dużym prestiżem (w opinii publicznej wciąż uznawane są za formę przekazu przeznaczoną dla „najpoważniejszych graczy”);
  • zaprezentowane w odpowiedniej porze emisji mają wzmocniony potencjał perswazyjny (np. gdy środek na trawienie emituje się w porze obiadowej);
  • takie reklamy przekazują więcej treści w porównaniu z publikowanymi online
    i istnieje szansa, że odbiorca zapozna się z całością komunikatu, a nie tylko
    z fragmentem;
  • takie reklamy mają szanse dotrzeć do największej liczby ludzi. 
Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz