Cechy idealnych katalogów reklamowych
Odpowiednio przedstawiona oferta handlowa
Główną formą przekazu katalogów reklamowych są treści. Handlowiec nie jest ograniczony powierzchnią baneru lub ilością dni emisji reklamy, dlatego powinien skupić się na jak najlepszym przedstawieniu oferty za pomocą słów. Na pierwszej stronie należy umieścić widoczne logo wraz z grafiką nawiązującą do branży, w której działa przedsiębiorstwo.
W środku warto zawrzeć spis treści, informacje o firmie, ewentualnie misję i wizję oraz naszych partnerów wraz z logotypami. W części głównej należy przedstawić szczegółową ofertę – zdjęcia produktów lub usług wraz z informacjami na ich temat oraz cenami. Ważne jest również przedstawienie korzyści, jakie klient może osiągnąć wybierając naszą ofertę, oraz sprecyzowanie sposobu realizacji zamówień i sposobów płatności.
Właściwa oprawa graficzna
Treści to jedno, ale należy również zwrócić uwagę na sam druk katalogu. W tym przypadku warto zgłosić się do profesjonalnej drukarni, która oferuje druk offsetowy – wyjaśnia właściciel Drukarni Bernardinum, która oferuje usługi druku w technice druku offsetowego i cyfrowego. Czytelność i przejrzystość to kolejne bardzo ważne cechy katalogu reklamowego. Można go zrealizować w oparciu o indywidualny system identyfikacji wizualnej firmy, dzięki czemu wszystkie elementy będą w nim spójne – kolory, czcionki oraz użyte grafiki.
Metoda druku offsetowego pozwala na pokrycie okładki folią matową lub błyszczącą, a także na uszlachetnienie druku lakierem wybiórczym UV. Wysoką jakością wyróżnia się papier – może być sztywny (najczęściej tyczy się to okładki) lub cienki. Dzięki temu każda strona jest przyjazna w dotyku i odporna na uszkodzenia. Jest to ważne ze względu na to, że broszura, folder lub katalog reklamowy jest długoterminowym narzędziem promocji, który zawsze można wziąć ze sobą i pokazać znajomym lub rodzinie.