Artykuł sponsorowany

Cechy dobrej broszury reklamowej

Cechy dobrej broszury reklamowej

Trudno zaprzeczyć stwierdzeniu, że reklama jest dźwignią handlu i biznesu. Materiały promocyjne to klucz do sukcesu wielu przedsiębiorstw. Namawiają do zakupu produktów oraz zachęcają do skorzystania z usług. Ulotki, katalogi czy broszur powinny być jednak odpowiednio zaprojektowane, a także właściwie wykonane. Jak powinna wglądać broszura reklamowa, która przykuje uwagę potencjalnego klienta?

Treść broszury reklamowej

Zadaniem broszury reklamowej jest poinformowanie docelowej grupy konsumentów o istnieniu marki, produktów czy możliwości skorzystania z usługi.

Mimo tego trzeba pamiętać, że ulotki rzadko kiedy są wnikliwe czytane. Osoby, które przeglądają broszurę, chcą szybko wyłapać z niej najważniejsze informacje. Dlatego jej zawartość powinna być krótka, a jednocześnie bardzo treściwa. Nikt nie będzie chciał czytać reklamy w tej formie, która jest zadrukowana drobną czcionką.

Ogromne znaczenie w tym kontekście ma także układ tekstu. Musi on być przejrzysty, uporządkowany, nie może sprawiać wrażenia chaotycznego.

„Przy tworzeniu treść broszury reklamowej liczy się nie tylko co, ale w jaki sposób w niej się pisze. Oczywiście trzeba starać się używać profesjonalnego słownictwa i nie popełniać błędów językowych, stylistycznych. Ponadto należy zdać sobie sprawę, że specjalistyczny, branżowy żargon może być dla klientów niezrozumiały. Dlatego warto sięgać po jak najprostsze sformułowania” – mówi ekspert z firmy Eurodruk.

Jakość broszury

Broszura reklamowa to niejako wizytówka firmy. W związku z tym nie może być ona wydrukowana na papierze przeciętnej jakości -  do tego zostać wybrany jak najlepszy materiał. Daje to szansę, że broszura nie zniszczy się zbyt szybko oraz że trafi do dużej grupy przyszłych klientów. Do tego musi być ona także wykonana estetycznie oraz starannie.

Klienci dużą wagę przywiązują do jakości druku. Musi on być na tyle dokładny, aby zdjęcia były ostre i wyraźne. Podczas druku ulotek świetnie sprawdza się druk offsetowy.

Szata graficzna

Szata graficzna broszury reklamowej obejmuje przede wszystkim zdjęcia, ale składają się na nią też rysunki, wykresy czy tabele i diagramy. Myśląc o grafice, trzeba mieć także na uwadze kolor tła oraz czcionki.

Na broszurze, która ma zachęcać do nabycia określonego przedmiotu, powinny znajdować się zdjęcia dokładnie prezentujące jego wygląd. Barwne ilustracje zawsze przyciągają uwagę i wzrok. Ujęcia muszą być także ciekawe. Do zdjęć powinna zostać dopasowana kolorystka tła oraz czcionki. Musi ona sprawiać, że broszura będzie wyróżniać się na tle innych materiałów reklamowych.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz