Artykuł sponsorowany

Budowa i modernizacja torów stacyjnych i szlakowych – firma Kopareczka

Budowa i modernizacja torów stacyjnych i szlakowych – firma Kopareczka

Transport szynowy jest dość często wybieranym sposobem przemieszczania osób i ładunków. Żeby usługi kolejowe były bezpieczne, a pociągi docierały do różnych, także nowych miejsc niezbędna jest ciągła modernizacja infrastruktury kolejowej oraz budowa nowych torów szlakowych i stacyjnych. Właśnie tym zajmuje się firma Kopareczka ze Żmigrodu, która działa na rynku od 2000 roku, zgodnie z unijnymi i międzynarodowymi przepisami o ruchu kolejowym.

Zakres usług firmy Kopareczka

Firma zajmuje się budową oraz naprawą torów stacyjnych (znajdujących się w obrębie stacji) oraz szlakowych, czyli realizujących przewozy pomiędzy stacjami. Oferta budownictwa kolejowego Kopareczka obejmuje między innymi: rozbiórki torów kolejowych, montaż słupów trakcyjnych, wymianę szyn kolejowych, montaż i demontaż rozjazdów czy remonty nawierzchni kolejowych.

„Od lat modernizujemy szlaki i linie kolejowe. Jesteśmy profesjonalną i solidną firmą dysponującą wysokiej jakości sprzętem. Nasz potencjał ludzki to ponad 50 doświadczonych pracowników, wśród których znajdują się specjaliści w budowie dróg żelaznych i kołowych. Nieustannie podnosimy poziom naszych usług, by kompleksowo zaspokoić potrzeby nawet najbardziej wymagających Klientów” - mówi specjalista z firmy Kopareczka.

Ponadto wyżej wymienione przedsiębiorstwo wykonuje szereg prac ziemnych, takich, jak: odwodnienia liniowe otwarte i zamknięte, niwelacje terenu oraz drenaże. Sprzedaje i wynajmuje maszyny budowlane, serwisuje i naprawia opony samochodowe, a dopełnienie oferty stanową usługi wulkanizacyjne.

Modernizacja torów kolejowych, najczęstsze usterki

Tory stacyjne i szlakowe ulegają różnym usterkom, spowodowanym albo przez starą infrastrukturę lub powstającym w wyniku czynników atmosferycznych. Do najpowszechniejszych usterek i prac modernizacyjnych należą:

  • pęknięta szyna – do takich sytuacji dochodzi najczęściej w okresie niskich temperatur, naprawa przede wszystkim ma na celu jak najszybsze przywrócenie ruchu pociągów, natomiast ostateczna rekonstrukcja w pełni przywracająca ciągłość torów szynowych i pełną sprawność techniczną odbywa się przy wyższych wartościach temperatur,
  • wymiana podkładów kolejowych i części rozjazdowych: szyn łączących, złączek szynowych czy podrozjazdnic,
  • regeneracja elementów stalowych, która ma za zadanie przywrócić użytkowanie starym lub uszkodzonym elementom, obejmuje takie prace, jak: usuwanie spływów w szynach i rozjazdach czy ręczne szlifowanie szyn i rozjazdów,
  • wymiana złączek szynowych – prace te należy prowadzić przez cały okres eksploatacji nawierzchni kolejowej, śruby stopowe, wkręty oraz inne elementy mogą być wymienione jednocześnie na nie więcej, niż trzech sąsiednich podkładach i tylko w jednym toku szynowym.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz