Artykuł sponsorowany

Budowa i działanie wtryskiwaczy common rail. Regeneracja podzespołów przez firmę JTDiesel

Budowa i działanie wtryskiwaczy common rail. Regeneracja podzespołów przez firmę JTDiesel

Wtryskiwacze common rail stały się, pomimo swojej wysokiej ceny, standardem w układach paliwowych silników dieslowych. To one pozwalają bowiem na bezpośredni wtrysk paliwa przy napędzie wysokoprężnym, co odbywa się w tej technologii, w sposób proekologiczny. Cały układ ma bowiem zadanie wstępnego przefiltrowania paliwa i spalin. Dowiedz się zatem, z czego zbudowany jest ten podzespół i jak działa oraz poznaj ofertę firmy JTDiesel.

Jakie są zalety common rail?

Do zalet stosowania przy silnikach dieslowych systemów common rail, zalicza się: mniejszą emisję paliw; mniejsze wydzielane ciepło; wydajniejsze spalanie paliwa, mniejszy hałas pracy (w porównaniu ze starszymi gatunkami wtryskiwaczy); równiejszą pracę; wysoką sprawność termodynamiczną; a także możliwość uzyskiwania bardzo wysokich parametrów użytkowych – mowa m.in. o mocy i momencie obrotowym. Jak dodaje przedstawiciel firmy specjalizującej się w regeneracji wtryskiwaczy JTDiesel:

Do kolejnych pozytywnych cech stosowania common rail, zalicza się także to, że układ ten pozwala na tworzenie stałego ciśnienia, niezależnie od pracy silnika. Osiągi napędów dieslowych, przewyższają dzięki temu znacznie standardowe konstrukcje benzynowe.

Sposób funkcjonowania wtryskiwaczy

Sposób działania układu wtryskowego common-rail jest stosunkowo prosty. Pierwszy etap całego procesu, polega na pobraniu odpowiedniej dawki paliwa przez pompę paliwową w zbiorniku. Ta w następnym etapie tłoczy olej do kolejnej pompy, zwanej pompą wysokiego ciśnienia. Odbywa się to przy jednoczesnym filtrowaniu określonej dawki. Kolejny etap to zaś przekazanie oleju napędowego do tzw. szyny common rail. Ta wykonuje nawet do pięciu wtrysków w cyklu, gdzie wyróżnić możemy między innymi wtrysk pilotażowy. Wtryskiwacze w kolejnych wtryskach, uzyskują zaś paliwo pod bardzo wysokim ciśnieniem, bez wyraźnego jego spadku – spadek jest gwałtowny, ale krótkotrwały. To zaś pozwala na eksploatowanie silnika na wysokich obrotach. Istotne przy tym jest to, że działanie wtryskiwaczy, są uzależnione pracą komputera sterującego silnikiem. To on zarządza momentem otwarcia wtryskiwacza.

Poznaj budowę układu common rail

Cala szyna common rail, jest połączona z układem paliwowym, dlatego przy analizie jej budowy, należy wymieniać również bezpośrednio zharmonizowane z nią części. Zaliczyć można do całego systemu: zbiornik paliwa, filtr wstępnego oczyszczania, pompę zasilającą niskiego ciśnienia, filtr paliwa, przewody paliwowe, pompę wysokiego ciśnienia, zasobnik paliwa, wtryskiwacze, przewód przelewowy paliwa, czujnik temperatury, sterownik elektryczny, orz świecę żarową. Sama właściwa budowa common rail, różni się zaś od siebie, w zależności od daty produkcji, generacji, a także producenta. Inne systemy tworzy marka DELPHI, a inne firma BOSCH. Niezależnie jednak o konstrukcji i poziomu jej skomplikowania, różnorodne naprawy wtryskiwaczy, w tym ich regeneracje, przeprowadza w Polsce warsztat JTDiesel z w Piecowic, na terenie województwa dolnośląskiego, który dysponuje sprzętem do przeprowadzenia diagnostyki komputerowej, dzięki czemu możliwe jest poznanie przyczyny usterek bez konieczności demontażu części. Firma oferuje m.in. czyszczenie, diagnostykę, regenerację oraz montaż wtryskiwaczy w silnikach wysokoprężnych w różnych modelach pojazdów. Takie specjalistyczne warsztaty właściciele pojazdów dieslowych, powinni odwiedzać po 150 tys. przebytych kilometrach! 

Opracowanie:
Piecowice, Kamienna 7
tel. 538 388 142
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz