Materiał Partnera

Awaria silnika? To da się naprawić!

Awaria silnika? To da się naprawić!

Chociaż awaria silnika to poważny problem dla każdego właściciela samochodu, to na szczęście można ją naprawić. Najlepszym sposobem na pozycie się problemu jest kompleksowa regeneracja silnika. Po czym poznać, że nasz silnik jest w złym stanie? Na czym polega taki proces? Dlaczego warto się na niego zdecydować? Ile kosztuje taka naprawa? Odpowiedzi znajdziecie w naszym krótkim poradniku dla kierowców.

Jak rozpoznać awarię?

Zanim przejdziemy do sposobów naprawy awarii silnika, skupmy się przez chwile na tym jak rozpoznać, że możemy mieć problem z tym kluczowym dla naszego samochodu elementem. Jednym z niepokojących objawów powinno być pobieranie przez silnik za dużych ilości oleju. Poza tym, warto zwrócić uwagę także na szlam pod korkiem wlewu oleju – jeśli jest w kolorze brunatnym, to prawdopodobnie do zbiornika oleju przedostaje się płyn chłodzący, co może być dowodem na awarię uszczelki. Sygnałem alarmowym powinna być też dla nas nierówna praca silnika na biegu jałowym oraz plamy oleju pojawiające się pod autem. Nie powinniśmy też ignorować stukania dobiegającego z naszego silnika, ani dymu z rury wydechowej. Wszystkie te sygnały mogą świadczyć o usterkach silnika, które szybko mogą się przerodzić w poważną awarię.

Regeneracja silnika

Kiedy dojdzie do poważnej awarii silnika, do wyboru mamy dwa wyjścia – wymianę lub regenerację. Wymiana jest dość kosztowna, a jeśli zdecydujemy się na tańsze części zamienne zamiast oryginału, nie będziemy mieć pewności, czy nasze auto po takiej naprawie będzie działać prawidłowo. Dlatego zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest regeneracja silnika. To dość czasochłonny proces, jednak po jego przeprowadzeniu możemy być pewni, że silnik naszego auta będzie działać jak nowy. Regeneracją silników – przede wszystkim silników Diesla – zajmuje się Jarosław Jaślanek Diesel Serwis. Kompleksowy remont silnika wymaga dużej precyzji i dostępu do profesjonalnych urządzeń, które umożliwią szlifowanie wału korbowego, wygładzanie cylindrów, oraz wymianę tłoków, panewek i frezowanie gniazd zaworowych, a w niektórych przypadkach także szlifowanie samych zaworów. Remont silnika nie może być przez to usługa tanią – trzeba liczyć się z kosztami w wysokości do nawet 3 tysięcy złotych. Dodatkowo w silnikach Diesla  przy awarii silnika uszkodzeniu ulega też cały układ wtryskowy i turbosprężarka, a to dodatkowe koszty. Dlatego taką naprawę warto powierzyć wyłącznie sprawdzonym fachowcom, do których mamy pełne zaufanie.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz